خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت

کتاب صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت به قلم قاسم حیدری مهذب و امید رضایی در بیان انحرافات و تناقضات اساسی جریان مسیحیت صهیونیستی به نگارش درآمده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزنویسنده در توضیح کتاب صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت آورده است: مسیحیت صهیونیستی جریانی است که به‌تدریج با رویکردهای نوانجلیلی و با تلفیق باورهای مسیحیت و یهودیت شکل گرفت و توانست نقش بسیار ممتازی در شکل‌گیری رژیم صهیونیستی ایفا کند.

به‌طوری‌که در حمایت از اسرائیل حتی از یهودیان افراطی نیز تندروتر عمل می‌کند. صهیونیزم مسیحی تلاش گسترده‌ای برای فریب و جذب مسیحیان مبذول داشته و درصدد القای تفکر مدیریت حوادث آخرالزمان و عملی کردن ظهور مسیح است.

در کتاب حاضر، تلاش شده است تا خوانندگان را باریشه‌های تفکر مسیحی و زمینه‌های شکل‌گیری مسیحیت صهیونیستی آشنا کند. مرور مختصر تاریخ مسیحیت باعث می‌شود تا پیش‌زمینه لازم برای درک بهتر جریان‌های تاریخی مؤثر بر صهیونیزم مسیحی حاصل شود. تاریخچه و باورهای مسیحیت، قرون‌وسطی، جنگ‌های صلیبی از محورهای اصلی کتاب است.

محتوای ارزشمند این اثر در ۶ فصل به شرح ذیل تقسیم‌بندی موضوعی شده است:

تاریخچه باورهای مسیحیت، کلیساهای مسیحی و قرون‌وسطی، جنگ‌های صلیبی، از عصر روشنگری تا جنبش پنطیکاستی، جنبش صهیونیزم و مسیحیت صهیونیستی، باورهای مسیحیت صهیونیستی

کتاب «صهیونیسم مسیحی در جغرافیای مسیحیت» (+) توسط انتشارات گاهان در سال ۱۳۹۴ در ۱۴۵ صفحه چاپ‌شده است.

منبع رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.