خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نامزد صدر اعظمی احزاب متحد مسیحی آلمان در بین هم حزبی‌هایش هم محبوبیت ندارد

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که حدود پنج ماه مانده تا انتخابات پارلمانی آلمان، “آرمین لاشت”، نامزد صدر اعظمی اتحادیه احزاب متحد مسیحی با توجه به نظر سنجی‌ها شرایط بدی داشته و حتی در بین هم حزبی‌هایش هم محبوبیت ندارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که “آرمین لاشت”، نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی حتی در بین طرفداران حزب خود هم محبوبیتی ندارد.

چند روز پیش جنگ قدرت برای تصاحب نامزدی صدر اعظمی آینده آلمان در اتحادیه احزاب متحد مسیحی پایان یافته و “آرمین لاشت”، رئیس حزب دموکرات مسیحی برای این منظور انتخاب شد. اما نتایج نظر سنجی های اخیر نشان می دهد که دوران سختی در انتظار وی است.

تا انتخابات پارلمانی آلمان که در ۲۶ سپتامبر ( چهارم مهرماه) برگزار می شود حدود ۵ ماه بیشتر باقی نمانده است و نتایج نظر سنجی ها از شرایط بد رئیس حزب دموکرات مسیحی خبر می دهند.

نتایج جدیدترین نظر سنج موسه سیوی که به سفارش هفته نامه اشپیگل انجام شده است نشان می دهد که لاشت در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم محبوبیتی ندارد و تنها حدود یک چهارم طرفداران این اتحادیه انتخاب لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان را انتخاب درستی ارزیابی می کنند.

بر این اساس دلسردی در بین طرفداران احزاب متحد مسیحی بیشتر از افراد دیگری است که در این نظر سنجی شرکت کرده اند. در بین همه شرکت کنندگان ۶۶ درصد وی را انتخاب نادرستی می دانستند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان داد که اگر شهروندان مستقیما می توانستند صدر اعظم خود را انتخاب کنند تنها ۱۱ درصد به “آرمین لاشت” رای می دانند. ۳۰ درصد به “آنالنا بائر بوک”، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز و ۱۷ درصد هم به “اولاف شولتز”، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات رای می دادند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که حتی در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم تنها ۲۵ درصد مستقیما لاشت را به عنوان صدر اعظم آینده آلمان می خواهند.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، “مارکوس زودر”، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب چند روز پیش در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، “آنالنا باربوک” را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«”اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال ۲۰۰۵ به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.