خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس خواستار برگزاری «ماراتن دعا» برای ریشه کنی کرونا شد

پاپ فرانسیس از دینداران خواست تا برای پایان یافتن دوره کرونا “ماراتن دعا” برگزار کنند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شورای پاپی کلیسای واتیکان در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد برای جلب توجه مومنان به این آرزوی صمیمانه پاپ فرانسیس، سراسر ماه می را ماه نیایش و دعا می نامد و از همه میخواهد که هر روز در این ماه برای رها شدن جهانیان از بیماری عالم گیر کرونا که بیش از یک سال طول کشیده دعا کنند. این شورا از فعالان مدنی و کارگری خواست در این راه به واتیکان کمک کنند.

روز یکشنبه پاپ فرانسیس در میدان سنت باسیلیکا در میان گروهی از جوانان شمع بدست حضور یافت و سپس به عبادتگاه گرگورین رفت که محل قدیمی ترین تصویر بانوی یاری دهنده است و برای جهانی که از این پاندمی آسیب دیده و زخم دیده دعا کرد.

وی گفت اول این ماه متعلق به بانوی یاری دهنده ما، مریم مقدس، است. ما در اینجا گرد امده ایم تا به همراه همه مومنان از هر کیش و آیینی در سراسر جهان، به همراه همه انسانهای نیک خواه همه بشریت را از هر نژادی به دست مریم مقدس بسپاریم، جهانی که از این بیماری عالم گیر جانش آزرده شده است.

پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد: همه مردمی که به هر شکل در طول پاندمی آسیب دیده اند و رنجشان ادامه دارد در طول این ماه دعا بخوانند.

رهبر کاتولیک‌های جهان  از کشورهای جهان خواست پول خرید سلاح را به مقابله با شیوع کووید۱۹ و دیگر بیماری‌ها اختصاص دهند.

پاپ فرانسیس همچنین در آیین آغاز ماراتن دعای یک ماهه برای نابودی کرونا در جهان خواستار انتقال بودجه نظامی برای مبارزه با این ویروس شد.

پاپ فرانسیس همچنین بار دیگر از کشورهای جهان خواست به جای خرید سلاح، پول‌ها را صرف مقابله با شیوع بیماری‌های آینده کنند. در یک ماه دعای ماه مه، کلیسای کاتولیک دعای هر روز را به قشرهای مختلف از جمله کادر درمان، قربانیان کرونا، فقرا و بی‌خانمانان اختصاص داده است. در این سی روز، سی کلیسا و مجموعه مذهبی مطرح از جمله مجموعه فاتیما در پرتغال محور دعا و نیایش برای پایان یافتن شیوع کرونا در نظر گرفته شده‌اند.

منبع کانال موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.