خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت شخصیت‌های یهودی انگلیس از آزادی فلسطین

شماری از شخصیت‌های یهودی و ضد صهیونیستی انگلیس با انتشار پیامی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس از جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس اعلام برائت کرده و خواستار آزادی فلسطین شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در این پیام که یک نسخه آن در شبکه‌های اجتماعی توزیع شده خاخام «یسرویل داوود وایس»، «هایم براشید»، «آنات ناتاشا» و «جاناثان روزنهد» عنوان کردند: اسرائیل ادعا می‌کند که یک کشور یهودی است و همه در این سرزمین صهیونیست هستند. این درحالیست که همه یهودیان صهیونیست نیستند و اسرائیل کشور تمام یهودیان نیست.

آن‌ها با تاکید بر اینکه تمام صهیونیست‌ها یهودی نیستند و بیشترشان مسیحی هستند تصریح کردند که از زمان شکل گیری صهیونیسم، بسیاری از یهودیان اروپایی با آن مخالف بودند و تا سال‌های ۱۹۴۰ میلادی زیر ۲ درصد یهودیان از این مکتب حمایت می‌کردند.

کنشگران در این کلیپ ویدیویی خود را یهودیان اصیل خوانده، صهیونیست را یک ایدئولوژی جعلی دانسته و مردود اعلام کردند. شخصیت‌های یهودی ضمن تاکید بر لزوم پایان اشغال‌گری‌ها در فلسطین و حق بازگشت مردم مظلوم این کشور، رژیم اسرائیل را آپارتاید و نامشروع خواندند.

آن‌ها عنوان کردند که به دلیل مخالفت‌شان با رژیم جنایتکار اسرائیل، ضد یهود و خیانتکار لقب داده می‌شوند اما با این وجود از آرمان‌های فلسطین دفاع کرده و ساکت نخواهند ماند. کنشگران یهودی با بیان اینکه مخالفت با صهیونیسم، ضد سامی‌گری نیست، تصریح کردند که اسرائیل نماینده جامعه یهودیان نیست و پیروان دین یهود با فلسطینیان دشمنی ندارند.

آن‌ها تاکید کردند که بسیاری از یهودیان در سراسر جهان مخالف مکتب صهیونیسم و خواستار صلح و اجرای عدالت هستند. شخصیت های یهودی همچنین عنوان کردند که برای بزرگداشت روز قدس و حمایت از آرمان‌های فلسطین، پرچم این کشور را به اهتزاز درخواهند آورد.

دیروز هم اسقف اعظم کلیسای ارتودکس فلسطین اشغالی با صدور پیام ویدئویی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس خواستار آزادی فلسطین از چنگال رژیم جنایتکار صهیونیستی شد.

تئودوسیوس ملقب به «عطاءالله حنا» گفت: به شما و تمام انسان‌های آزاده اعلام می‌کنم که ما طرفدار آرمان فلسطین هستیم. آزادی قدس مسئولیتی است که بر دوش همه ما به عنوان مسیحی و فلسطینی است و واجب است که از تاریخ، هویت و میراث آن دفاع کنیم.

«حنا» با بیان اینکه «ما برای آن هایی که از قدس دفاع می‌کنند احترام قائل هستیم» افزود: همواره پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آوریم و بر لزوم دستیابی به یک راه حل منصفانه برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل، آزادی قدس، فلسطین و مردم آن تاکید داریم.

به گزارش ایرنا، اهتزاز پرچم فلسطین ابتکاری است که سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس پایه گذاری و با استقبال بی‌سابقه‌ای از مسلمانان سراسر جهان روبرو شد. این نهاد اسلامی انگلیس اعلام کرد که امسال هم این نهضت ادامه خواهد داشت.

سال گذشته بیش از یکصد سازمان، ارگان و نهاد اسلامی از کشورهای مختلف نظیر موزامبیک تا هند و آمریکا، نیوزلند، فنلاند و آفریقای جنوبی، مالزی و اندونزی حمایت خود را از این پویش اعلام کردند.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.