خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض به قانون ممنوعیت نمادهای مذهبی در ادارات آلمان

این قانون امکان استفاده از نشانه‌های مذهبی کارمندان دولت را در ساعات کاری، محدود یا منع می‌کند. از جمله این موارد می‌توان، به حجاب اسلامی، شنل و کیپا یهودیان و صلیب مسیحیان اشاره کرد. هدف از این کار، بی طرفی دولت در انتخاب مذهب عنوان شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، هفتم ماه مه، شورای فدرال آلمان قانونی را تصویب کرد که ظاهر کارمندان دولت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این آیین نامه حاوی مقرراتی در مورد میزان خال کوبی، ریش، لباس و یا جواهراتی است که توسط کارمندان دولت در طول ساعات کاری مجاز به پوشیدن و استفاده از آن‌ها نیستند.

به نقل از امل برلین، این قانون با مقاومت شدید جوامع اسلامی در آلمان روبرو شده است، زیرا آن‌ها می‌ترسند که روسری نیز در آینده به صورت کامل در محل کار ممنوع شود. در این میان، وزارت کشور تصریح کرد که لباس‌های مذهبی فقط در موارد استثنایی ممنوع است. سیاستمداران چپ نیز تا حدودی به تصویب این قانون در مجلس انتقاد کردند.

این قانون امکان استفاده از نشانه‌های مذهبی کارمندان دولت را در ساعات کاری، محدود یا منع می‌کند. از جمله این موارد می‌توان، به حجاب اسلامی، شنل یهودی و صلیب مسیحی اشاره کرد. هدف از این کار، بی طرفی دولت در انتخاب مذهب عنوان شده. با این حال در این قانون آمده است که: «اگر نشانه‌های مذهبی کارمند، باعث خدشه دار شدن اذهان عمومی به رفتار دولت باشد» می‌توان، کارمند را از پوشیدن یا استفاده از علایم مذهبی محدود یا ممنوع کرد.

این قانون در ۲۲ آوریل بدون بحث و بررسی کامل در مجلس آلمان به تصویب رسید. شورای هماهنگی اسلامی با انتقاد از این قانون گفت: «این یک سیگنال اشتباه برای بسیاری از مسلمانان در کشور ما است.» همچنین دادخواست‌های دیجیتالی با نزدیک به ۲۰۰۰۰۰ امضا، خواستار توقف قانون شدند.

وزیر امور فدرال ایالت تورینگن، بنجامین امانوئل هوف (Benjamin-Immanuel Hoff)، نگرانی‌های خود را در مورد این تصمیم ابراز کرد و گفت: «کارمندان دولت باید فرصتی برای ابراز نیازهای مذهبی خود داشته باشند. او که همچنین کمیسر ضد یهودی دولت است، افزود: «این که ما می‌گوییم، یهودیان در آلمان باید بتوانند بدون ترس کیپا بپوشند و از طرف دیگر مقامات دولتی این کار را منع می‌کنند، با هم در تضاد است.»

در همین راستا، سخنگوی وزارت کشور فدرال تأکید کرد که «البته، کارمندان دولت می‌توانند به پوشیدن لباس‌های مذهبی ادامه دهند.» وی در ادامه گفت که این امر فقط در «چند مورد استثنایی» ممنوع است.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.