خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتخابات، اهل سنت فارس و صحنه‌ای دیگر از عزت ایران

انتخابات و حضور در پای صندوق رای حجت شرعی است، امر به معروف است؛ دشمن هراس و امیدآفرین، مظهر و نماد اقتدارسیاسی، تامین کننده امنیت و تضمین انقلاب، تجلی مقبولیت و اعتبار نظام، عامل وحدت و انسجام است؛ دوام و قوام ایران و عزت سرزمینی‌مان به حضور، شکوه و در صحنه بودن گره خورده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این عبارات، اظهارات و دیدگاه های از دل برآمده و از عمق بینش و دانش سیاسی برخی ازعلما، متنفذین، ائمه جمعه و جماعات و صاحبنظران اهل سنت در جنوب استان فارس است که هم از منظر فقهی و آیات قرآن بر حضور مردم در صحنه عظیم انتخابات صحه گذاشته اند و بر تک تک افراد واجد آن را واجب و هم البته با درکی عمیق از شرایط این روزهای ایران و جهان آن را امری بسیار خطیر و با اهمیت در ابعاد وسیع قلمداد کرده اند.
به تعبیر علمای اهل سنت، حضور دشمن هراس و امیدآفرین این قشر همگام با دیگر اقشار ملت ایران در پای صندوق های رای هم عزت آفرین است وهم تضمین کننده انقلاب و دوام بیش از پیش نظام.
از میان گفت وگوی برخی علمای اهل سنت با ایرنا به عمق دیدگاه ها و نظرات آنها پیرامون ضرورت حضور مردم در صحنه انتخابات با توجه به شرایط و مقتضیات کنونی و همچنین شاخصه هایی که یک فرد اصلح برای ریاست جمهوری باید دارا باشد نیز بیشتر پی می‌بریم.

اهل سنت فارس

حضور در صحنه انتخابات، پاسخ محکم به دشمن

امام جمعه اهل سنت شیراز در این باره معتقد است: وظیفه همه ملت شریف ایران از هر قوم و نژاد، دین و مذهب است که در انتخابات شرکت کنند، انتخاباتی که چهار سال سرنوشت ایران و ملتش را رقم خواهد زد.
شیخ عبدالواحد خواجوی در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت و حضور در صحنه عظیم انتخابات بدون شک در آینده کشور موثر است و در سیر تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و در عرصه بین المللی نیز نقشی تعیین کننده ایفا می‌کند.
وی افزود: انتخابات مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی است و تودهنی محکم به دشمنان نظام، دین، انقلاب و کشور عزیزمان است.
وی بیان کرد: نظام ایران اسلامی شکست ناپذیر است؛ ایران همانند برخی کشورها که با ترفندها و دشمنی ها و اختلافات عمیق درونی که برای خود راه انداخته اند ، نیست.
خواجوی گفت: ما کشورمان و انقلابمان را دوست داریم به این نظام افتخار می کنیم و به آینده اش امیدوار هستیم.
امام جماعت مسجد رسول اکرم (ص) اهل سنت شیراز گفت: هم اینک که در آستانه انتخاباتی دیگر قرار گرفته ایم باید این را یک فرصت مغتنم برای تقویت عزت، اقتدار و آبروی نظام دانست.

امنیت ایران مثال زدنی است

خواجوی با بیان اینکه امنیت در جمهوری اسلامی مثال زدنی و متفاوت با کشورهای منطقه و حتی بسیاری از کشورهای جهان است، گفت: مردم از هر گروه، مذهب، نژاد و دینی که دارند در آرامش کامل و امنیت در حال زندگی هستند و البته آنها نیز حامی کشورو انقلابشان هستند.
وی به برخی آشوب ها و فتنه های درونی و عمیق در برخی کشورهای مسلمان از جمله عراق، یمن، سوریه و افغانستان اشاره کرد و گفت: بروز این اختلاف های عمیق در این کشورها توسط برخی افراد نابخرد مسلمان رخ داده است.
امام جمعه اهل سنت شیراز ادامه داد: باید هر فرد واجد شرایط در انتخابات شرکت کند تا دشمنان این نظام و انقلاب بدانند و بفمهند که این کشور حامی دارد و بهترین پشتوانه و بیمه کننده کشور خود مردمند.
وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده که هرچه انتخابات باشکوه تر و پرشور تر و حضور در صحنه مردم نیز مقتدرتر باشد هراس و یاس دشمن نیز افزون تر و جرات کمترین تعرض به این کشور نیز به ذهنش خطور نمی کند.
وی به برخی شاخصه ها و مولفه های مهم برای رئیس جمهوری نیز گفت: عادل بودن، مدبر بودن ، مردم دار و کسی که کارآمد و توانمندی حل مشکلات و تنگناهای موجود به ویژه در عرصه اقتصادی را داشته باشد.
وی بیان کرد: البته می دانیم که مردم امروز با مشکلات و تنگناهای اقتصادی مواجه هستند اما نباید این نارسایی ها و یا چالش ها بهانه ای برای کمرنگ شدن حضور در صحنه انتخابات از سوی آنان شود.
خواجوی، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را نیز بالاترین و بهترین نمونه و مبنا از مردم سالاری دینی و حق تعیین سرنوشت مردم در هر شهر و روستایی دانست و گفت: مردم باید این فرصت ها را ارج نهند و قدردان این افتخاراتی که به برکت انقلاب اسلامی نصیبشان شده است، باشند.
امام جمعه اهل سنت شیراز گفت: مردم نیز باید آگاهانه انتخاب کنند و از طریق رسانه ها و یا مناظره ها اشخاصی را که می دانند و می فهمند که برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم مفید هستند و کار مثبتی انجام می دهند گزینش کنند.
خواجوی در ادامه خطاب به هموطنان اهل تسنن تصریح کرد: انتظار است که اهل سنت نیز در صحنه حاضر باشند و شرکت کنند و افرادی را که برای کشور و اسلام مفید هستند انتخاب کنند. هم درد کشور و هم انقلاب و از همه مهمتر درد اسلام داشته باشند و دلسوز نظام باشند.

انتخابات، اهل سنت فارس و صحنه‌ای دیگر از عزت ایران

مشارکت در انتخابات امر به معروف است

امام جمعه شهرستان اِوَز در جنوب فارس نیز تاکید کرد که انتخابات مظهر و نماد اقتدار و مردم سالاری دینی است و یک امر واجب شرعی است.
شیخ عبدالعزیز قاضی زاده در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وقتی می گوییم انتخابات امر به معروف است یعنی همه باید از این فرصتی که به برکت نظام دینی و انقلاب اسلامی در اختیار آنها قرار گرفته به نحو شایسته بهره ببرند.
وی بیان کرد: انتخابات این فرصت را به ما می دهد که خودمان بتوانیم به مدت چهارسال سرنوشت کشور و حتی شهر و محله و روستای خودمان را رقم بزنیم این را نباید ساده انگاشت و آن را دست کم گرفت.
امام جمعه اِوَز اضافه کرد: ما نظام و انقلاب و کشورمان را دوست داریم و همواره پشتیبان این انقلاب و مبانی دینی و اسلامی آن هستیم و انتخابات که مظهر اراده ملت است به عنوان یک رکن اساسی در جمهور ی اسلامی باید مورد توجه همه باشد.
وی گفت: هر فردی وظیفه دارد که از این فرصت پیش آمده در راستای اعتلابخشی و عزت و اقتدار کشورش سهیم باشد.
قاضی زاده بیان کرد: انتخابات و مشارکت مردم در این صحنه مهم در حقیقت تضمین کننده امنیت کشور و تقویت آن در برابر هرگونه تجاوز و دشمنی های بیرونی است.
وی همچنین در خصوص برخی از مهمترین شاخص‌های نامزدهای اصلح ریاست جمهوری نیز گفت: عادل بودن، مردمی بودن، مدیر بودن و البته توانمندی و کارآمدی در حل مشکلات پیش روی مردم از ویژگی های بارز و شاخص های یک رئیس جمهور اصلح است.
امام جمعه شهرستان اِوَز تصریح کرد: مردم باید با منطق و با در نظر گرفتن منافع و مصالح عمومی جامعه فرد مورد نظر خود را انتخاب کند.
وی گفت: وقتی می گوییم انتخابات واحب شرعی است و وظیفه دینی هر فرد است که در انتخابات شرکت کنند دیگر هر مشکل و مانعی نیز نباید مردم را نسبت به انجام وظیفه دینی و شرعی آنها بازدارد و به طور حتم باید در این اتنتخابات شرکت کنند.

انتخابات، اهل سنت فارس و صحنه‌ای دیگر از عزت ایران

شرکت در انتخابات نشانه درک بالای سیاسی مردم است

مدرس مدرسه دینی در شهرستان های اِوَز و خنج استان فارس نیز گفت: اهل سنت همواره یک پای ثابت ایجاد شکوه و حضور در صحنه انتخابات بوده و نخبگان و ذی نفوذان نیز همواره بر حضور حداکثری مردم در این رویداد بزرگ سیاسی تاکید کرده اند.
سید حسن صدیقی افزود: البته این حضور با صلابت در همه انتخابات های گذشته مرهون درک و شعور سیاسی بالای مردم و البته نقش بی بدیل روحانیت در تشویق و ترغیب مردم به این امر مهم بوده است.
او اظهار داشت: در این دوره از انتخابات، هر چند مردم با مشکلات و تنگناهایی از حیث مسایل اقتصادی و معیشتی مواجه هستند و نارضایتی هایی دارند اما آن قدر نیز بزرگوار هستند که به خاطر عزت و اصل نظام و انقلابشان بار دیگر نیز با حضور پرشکوه خود پای صندوق های رای برگی دیگر به افتخارتشان بیفزایند.
خطیب جمعه روستای کاریان لارستان به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: مردم همواره حفظ اصل نظام برایشان مهم بوده است و انتخابات نیز بالاترین و بهترین مبنا در تضمین و بقای این انقلاب و نظام الهی است.
او تصریح کرد که علمای اهل سنت همواره از اهل سنت خواسته است که هم شرکت و مشارکت عمومی را و حضور مردم در صحنه را بالا ببرند و همچنین به دنبال انتخاب فرد اصلح نیز باشند.
وی در خصوص برخی از مهمترین مولفه های انتخاب شخص اصلح برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: پر واضح است که مهمترین اصل که البته نیاز اساسی جامعه بشری وهمه مردم در ایران و هر جای این عالم هست نیز باید به مفهوم کامل آن یک فرد عدالتخواه باشد.
او گفت: فردی که کرامت انسانی برایش مهم باشد و رعایت حقوق شهروندی را به عنوان یک اصل در سیره و عملش قرار دهد و همچنین فردی مخالف تبعیض و عادل البته عادل بودن به معنای عام و گسترده آن باشد.

انتخابات، اهل سنت فارس و صحنه‌ای دیگر از عزت ایران

برگی از عزت رقم می زنیم

یک کارشناس حقوق و مدیر دفتر امام جمعه اِوَز نیز گفت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی ، ملی و انقلابی است و اهل سنت همواره در این امر پیشقدم بوده است.
عبدالله معصوم نژاد افزود: اهل سنت نیز همپای دیگر ملت بزرگ در روز موعود یعنی ۲۸ خرداد امسال با حضوری معنا دار و عزتمند پای صندوق های رای حاضر خواهند شد و بار دیگر صحنه ای از عزت و بزرگی و اقتدار ایران اسلامی را رقم خواهد زد.
وی با اشاره به مهمترین شاخص های مورد نظر در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: شخصی که پیرو واقعی خط امام و رهبری باشد وبتواند مشکلات و نارسایی های کشور و مردم را حل کند و خدمتگزاری صدیق برای ملت باشد.

یک فعال سیاسی و اجتماعی اهل سنت شهرستان اِوَز نیز گفت: انتخابات همواره مایه آرامش، امید و شرافت برای دلسوزن و همراهان نظام و مایه یاس و هراس دشمنان بوده است.
جعفر راستگو تصریح کرد: با حضور حداکثری در پای صندوق های رای مشت محکمی به دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب و اسلام خواهیم زد.
این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی استان فارس همچنین از انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از مهمترین وسرنوشت ساز ترین انتخابات در عرصه زندگی سیاسی و اجتماعی هر فرد یاد کرد و گفت: چشم دوست و دشمن در هر جای دنیا به این انتخابات خیره است.
وی با بیان اینکه تجربه مدیریتی و اجرایی یکی از مولفه های اساسی در انتخاب فرد به خصوص در زمنیه انتخابات ریاست جمهوری است، تصریح کرد: شخصی که از خرد، تلاش زیاد و سلامت کاری در کنار تجربه مدیریتی بهره مند باشد می تواند در راس مدیریت کلان کشور قرار گیرد و مسئولیت اجتماعی برای رفع چالش های موجود را می توان به او واگذار کرد.
این فعال سیاسی و اجتماعی شهرستان اوز همچنین درک و شعور بالای سیاسی را دیگر شاخصه های مهم انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: آن کس که قادر به مطرح کردن انقلاب وکشور در دنیا هست و برای نظام و کشورش آبروداری و قدرت بیافریند و همچنین زمینه ساز توسعه اقتصادی و بهبود وضع معیشتی شود در شرایط کنونی بهترین انتخاب و گزینش از میان سایر کاندیداهاست.
وی یادآور شد: به همان میزان که انتخابات و اصل حضور در صحنه، امری مهم و ارزشمند و واجب است انتخاب فرد اصلح در هر انتخاباتی به ویژه ریاست جمهوری نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید با حساسیت، ظرافت و تیزبیی دست به انتخاب فردی اصلح زد و بدانیم که سرنوشت چهارسال آینده کشور به دست این شخص خواهد افتاد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.