خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهل بیت(ع) اجازه ارتباط با اجانین را نداده‌اند/ شیطان می‌تواند از ذهن شما با خبر شود

دین و اهل بیت(ع) اجازه ندادند با اجانین در ارتباط باشیم و از گفتار آنها استفاده کنیم و افراد را از این رفتار منع کردند. زمانی جن می‌تواند مسلط شود که فرد ضعف روحی روانی یا جسمی داشته باشد بنابراین ضعف جسمی و روانی یک سری عواملی است که می‌تواند جن را درون فرد راه دهد.

به گزارش خبرنگار ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام اسماعیل سخنور در گفت‌وگوی زنده با موضوع جن گیری، دعانویسی و علوم غربیه که از طریق صفحه اینستاگرام با حضور رضا محبوب پخشعلوم غربیه شد، اظهار کرد: برای همه مسائل و امور در دین برنامه وجود دارد. همانطوری که می‌دانید در قرآن سوره‌ای به نام سوره جن است و بارها نام جن در قرآن آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه احکام این سؤال مطرح است که آیا اجازه داریم با اجانین ارتباط برقرار کنیم یا خیر؟ از امیر مؤمنان(ع) روایت است که اجازه ارتباط با جن را برای ما محدود و به شدت مخالفت کردند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند اجانین را از جنس نار سموم خلق کرده است، بیان داشت: شیطان نیز از جنس جن است جنس جن آتش بدون دود است و خداوند بر اساس نص قرآن می فرماید ما جن را از نار سموم خلق کردیم و آموزه‌ها و متون دینی ما را از ارتباط با جن منع کرده است.

وی تصریح کرد: اینکه برخی افراد از اجانین استفاده می کنند و افکار جوانان را به سرقت می برند درست است و برخی مسائل واقعیت دارد ولی حقیقت نیست. جنایات واقعیت دارد اما این واقعیت حق نیست جن واقعیت دارد ولی ارتباط با جن حقیقت نیست.

حجت‌الاسلام سخنور افزود: برخی افراد با ارتباط با جن به یک سری از قدرت‌ها رسیدند که می‌توانند در خون و بدن و افکار انسان نفوذ کنند و در افراد تأثیر بگذارند. قدرت روح انسان به مراتب بیشتر از جن است و انسان می‌تواند جن را به تسخیر درآورد و به بردگی بکشد. باید در نظر داشت امیر مؤمنان(ع) به شدت نهی کردند.

جن گیری، دعانویسی و علوم غربیه
جن گیری دعانویسی و علوم غربیه

وی یادآور شد: زمانی جن می‌تواند مسلط شود که فرد ضعف روحی روانی یا جسمی داشته باشد بنابراین ضعف جسمی و روانی یک سری عواملی است که می‌تواند جن را درون فرد راه دهد.

مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در کتب طبی بخشی درباره جن زدگی وجود دارد و برای برخی افراد که جن زده شده‌اند یک سری جوشانده و داروها را تجویز می‌شود تا روان و بدن قوی و جن از بدن او خارج شود.

وی تصریح کرد: دین و اهل بیت(ع) با این مسئله مخالف هستند و اجازه ندادند با اجانین در ارتباط باشیم و از گفتار آنها استفاده کنیم. برخی از هندوها و راهب‌های بودایی با ریاضت توانستند به قدرت‌هایی برسند.

حجت‌الاسلام سخنور با بیان اینکه پیش از تاریخ اسلام در ادیان گذشته افرادی تحت سلطه شیطان و ابلیس بودند، اظهار کرد: با ریاضیت کشیدن، ترک حیوانیات و عزلت گزیدن می‌توان ارتباط با جن پیدا کرد. در مقطعی از تاریخ در جبهه مقابله انبیا و خداوند و حقیقت بودند و به تدریج با گذشت زمان به اوج رسیدند و سحر و جادوگری بسیار رواج پیدا کرد و به همین دلیل حضرت موسی(ع) برای مقابله با آنها با معجزه‌ای در قالب عصا و مار وارد عرصه شد.

وی با بیان اینکه شیطان جن است، گفت: شیطان ما را از نیت خیر در ذهن بازمی‌دارد. پیامبر(ص) در سخنی فرمودند زمانی که نیت کار خیر کردید در انجام آن عجله کنید زیرا شیطان سعی می کند شما را از نیت بازگرداند بنابراین شیطان می‌تواند از ذهن شما با خبر شود.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در مورد خبر از آینده دو مسئله وجود دارد که با سحر و جادو و شیطان می‌توان به این امر رسید و راه دوم این است که برخی اتفاقات با محاسبات دقیق خبر داده می شود.

وی تصریح کرد: شیطان افراد و مهره‌ها را از درون دین انتخاب می کند. یک سری قدرت‌ها با مخالفت نفس به دست می‌آید و یک سری افراد با ترک حیوانیات قدرت‌هایی پیدا کردند که شیطان در اختیارشان می‌گذارد.

حجت‌الاسلام سخنور با بیان اینکه در فال بینی و فال هندی، چینی و….  اینگونه نیست که از سحر استفاده کنند، گفت: باید در نظر داشت انسان در برابر جبر محاکمه نمی‌شود ولی برخی اوقات مقدمات این جبر را خود فرد فراهم می‌کند و بخش دیگر ممکن است که فرد مقدمات را فراهم نکرده ولی فردی دیگر جن را به جان او انداخته است که خداوند از او بازخواست نمی‌کند.

خبرنگار ایمن سادات موسوی نژاد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.