خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دین و گردشگری؛ نخستین برنامه تابستانه آنلاین نگاهی نو

نخستین برنامه تابستان آنلاین نگاهی نو با موضوع «دین و گردشگری» از سوی دانشگاه ادیان و مذاهب با همکاری پارک علم و فناری های و صنایع فرهنگی برگزار می شود.

ردنا (ادیان نیوز) – اندیشه‌ورزی در حوزه میان‌رشته‌‌ای دین و گردشگری به معنای قدم نهادن در مسیری نو و بدیع است که امتیاز آن در ایجاد پیوند میان حوزه‌های مختلف علوم انسانی با هدف مشترک شناسایی درک و فهم عمیق‌تر مرزها و پیوندهای دین و‌ گردشگری در دنیای معاصر است.

مدرسه تابستانه آنلاین اتفاق خوبی است که می‌تواند پنجره‌های نویی را به روی پژوهشگران، دین‌پژوهان، فعالان در عرصه گفتگوی ادیان، گردشگر پژوهان و راهنمایان تور و به طور کلی فعالان حوزه توریسم قرار دهد. در این مدرسه، با مبنا قرار دادن «دین و گردشگری» به عنوان یک پدیده واحد قابل توجه و حائز اهمیت از جمعی از متفکران دانشگاهی در حوزه‌های مختلف ادیان، گردشگری، معماری، مطالعات شهری، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی و باستان‌شناسی درخواست شده تا هر یک از منظر خود این پدیده را در فضای شهری امروزی بررسی ‌کنند.

علاوه بر این، در این فرصت جهانگرد معاصر ایرانی عرفان فکری تجربه‌های عملی خود را از مواجهه با «دیگری دینی» در اقصی نقاط جهان و خلاقیت در گردشگری مذهبی بیان می‌کند. گفتنی است این نخستین برنامه کوتاه‌مدت در این زمینه است و دوره‌های بعدی به زودی اعلام خواهد شد.

به امید این‌که پس از این روزگار عجیب، تجربه‌های بعدی مدرسه در سفر و به شکل حضوری برگزار شود تا هم جنبه عملی و کاربردی این حوزه بیش‌تر نمایان شود و هم حلقه علمی مناسبی برای پژوهش در این زمینه شکل بگیرد. دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب میزبان این برنامه است که با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی- دانشگاه علم و‌ فرهنگ تهران این دوره را برگزار می‌کند.

دین و گردشگری؛ نخستین برنامه تابستان آنلاین نگاهی نو

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.