خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اوانجلیست‌ها معتقدند سقط جنین از اولویت‌های دولت آمریکا نیست

مطالعات نشان می دهد که انجیلی های سفیدپوست، عموماً نسبت به سقط جنین حساسیتی ندارند و از نظر آنها برای دولت مسائلی چون مهاجرت و مسائل نژادی بر موضوع نوزادان متولد نشده اولویت و ارجحیت دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از RNS، در ایالت تگزاس در ماه مه، قانون ممنوعیت سقط جنین پس از شش هفته بارداری به تصویب رسید و با این قانون عملا تمام روش های سقط جنین در این کشور غیرقانونی شد. این قانون به شهروندان ایالت اجازه می دهد از هر شخصی که در سقط جنین کمک کرده است، شکایت کنند البته آنها پیش از این هم در دادگاه فدرال مورد اعتراض گروه های حقوق بشر قرار گرفته بودند.

علاوه بر تگزاس، چندین ایالت دیگر محدودیت های مختلفی را برای سقط جنین در داخل مرزهای خود تصویب کرده اند. حال باید سوال مهم تری را مطرح کرد:

آیا اساساً حزب جمهوری‌خواه از این نوع اقدامات پشتیبانی می کند؟

با توجه به اینکه انجیلی های سفیدپوست تقریباً یک سوم کل جمهوری خواهان رای گیری امروز را تشکیل می دهند، آیا آنها می خواهند سیاستمداران توجه خود را بر محدودیت های سقط جنین متمرکز کنند؟

وقتی نگاهی به نظرسنجی در مورد سقط جنین می اندازیم، واضح است که حمایت از جنین متولد نشده مسئله انگیزه ای به نظر می رسد. بر اساس داده های موسسه تحقیقاتی PRRI، دلایل زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه سقط جنین برای تعداد زیادی از انجیلیان سفید رنگ اهمیت چندانی ندارد.

موسسه PRRI در نظرسنجی که  مارس ۲۰۱۸ انجام شد، درباره سقط جنین از چندین زاویه سوال کرد؛

کدام مسائل کشور باید برای دولت در اولویت باشد؟

در میان انجیلیان سفیدپوست، نزدیک به ۴۰ درصد گفتند که کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی باید اولویت اصلی باشد، در حالی که تقریباً همین درصد بر کاهش کسری بودجه تاکید کرد.

نظرسنجی درباره سقط جنین در آمریکا

تقریباً یک سوم از دولت می خواستند که معظل اعتیاد را حل کند و ۳۲ درصد می خواستند که اصلاحات مهاجرت در اولویت اول باشد. با این حال، تنها ۳۰ درصد گفتند که تصویب قوانین ضد سقط جنین باید اولویت باشد و سهم بیشتری از انجیلی های سفیدپوست (۳۳ درصد) گفته اند که سقط جنین باید در مصوبات سال ۲۰۱۸ اولویت کمتری داشته باشد.

محققان موسسه PRRI در این نظرسنجی به طور خاص سوالی را برای بررسی «رابطه مستقیم سقط جنین و حمایت از نامزدها» مطرح کردند.

نظرسنجی درباره سقط جنین در آمریکا

آیا سقط جنین معیاری برای حمایت از یک نامزد است؟

در میان انجیلی های سفیدپوست، فقط یک چهارم آنها اعلام کردند که تنها به نامزدهایی رای خواهند داد که دیدگاه خود را در مورد سقط جنین بیان کرده اند، در حالی که بیش از نیمی از آنها گفتند سقط جنین یکی از عواملی است که بر روند تصمیم گیری آنها تأثیرگذار است. تقریباً بسیاری از انجیلی های سفیدپوست می گویند که سقط جنین در برای انتخابات مهم نیست برخلاف کسانی که می گفتند این یک معیار است.

سخت گیری در خصوص سقط جنین چقدر باید باشد؟

انجیلیان سفید به شدت مخالف سقط جنین هستند و بسیاری از سیاستمداران با طرح موضع بسیار محافظه کارانه در مورد سقط جنین رأی آنها را جلب کرده اند.

اوانجلیست ها معتقدند سقط جنین از اولویت های دولت آمریکا نیست

داده ها نشان می دهد انجیلی های سفید، به طور کلی، رویکرد سختگیرانه ای در مورد سقط جنین ندارند. در حقیقت، فقط ۲۰ درصد از آنها معتقد بودند که سقط جنین باید کاملاً غیرقانونی باشد و ۳۵ درصد دیگر گفته اند که انجام سقط جنین بسیار دشوار است، در حالی که ۴۵ درصد از همه انجیلی های سفیدپوست می گویند سخت گیری در خصوص سقط جنین تا حدی (نه زیاد نه کم) لازم است به طور خلاصه، تقریباً نیمی از انجیلیان سفیدپوست فکر نمی کنند ایالات متحده درباره سقط جنین خیلی سختگیری کند.

به نظر شما چقدر احتمال دارد که هیچ زنی نتواند در ایالات متحده سقط قانونی کند؟

وقتی از انجیلی های سفیدپوست پرسیده می شود چه تصوری درباره آینده سقط جنین در ایالات متحده دارند؟ به نظر می رسد که بعید است سقط جنین در ایالات متحده کاملاً غیرقانونی شود. تنها ۱۱ درصد از انجیلی های سفیدپوست گفته اند این اتفاق ممکن است در طول عمرشان اتفاق بیفتد. در مقابل، تقریباً سه برابر (۳۲ درصد) گفتند که به احتمال زیاد سقط‌جنین در طول زندگی آن‌ها غیر قانونی نخواهد بود.

نظرسنجی درباره سقط جنین در آمریکا

بنابراین، منصفانه است که فرض کنیم بسیاری از انجیلیان سفیدپوست به این باور رسیده اند که سقط جنین یک مساله بن بست است و در آینده نزدیک تغییرات عمده ای در سیاست های مربوط به سقط جنین ایجاد نخواهد شد.

گفتنی است این نظرسنجی در مارس ۲۰۱۸ قبل از تأیید دیوان عالی کشور، انجام و منتشر شده است اما به نظر نمی رسد که نظرات در مورد این سوال طی چند سال گذشته به سرعت تغییر کرده باشد.

سقط جنین در گفتمان سیاسی آمریکا از جایگاه ویژه ای برخوردار بود. این راهی برای بسیاری از انجیلی ها شد تا وقتی تحت فشار قرار گرفتند که چرا به دموکرات ها رای نمی دهند، به بحث پایان دهند. من فکر می کنم بسیاری از ما شنیده ایم: «من نمی توانم به حزبی رای دهم که اجازه می دهد نوزادان کشته شوند».

اما، به نظر می رسد سقط‌جنین به تدریج در میان چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌خواه نیز مطرح و مورد حمایت شود، به همین دلیل آرای انجیلیان سفیدپوست فقط به حق انتخاب زن نمی پردازد بلکه موارد دیگری چون مهاجرت و مسائل نژادی ممکن است موثرتر باشد.

نویسنده: رایان برج استادیار علوم سیاسی در دانشگاه ایلینوی شرقی، کشیش در کلیسای باپتیست آمریکایی و نویسنده کتاب «آن‌ها از کجا آمدند، که هستند، و در کجا می‌روند»

این مطلب صرفا منعکس کننده نظر پژوهشگر است و لزوماً مورد ردنا (ادیان نیوز) نیست.

مترجم: محمد ریحانی

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.