خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یک کشیش در نیجریه برای مسلمانان مسجد ساخت

یک کشیش کاتولیک در نیجریه در روستای باگادا در آبوجا، پایتخت این کشور یک مسجد بنا کرد و گفت: مسجد روستا سمبل صلح و دوستی میان مسلمانان و مسیحیت است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، با وجود درگیری های دینی در نیجریه، کلیستوس ایسرا، کشیش کاتولیک به نشان رمز صلح و دوستی میان مسلمانان و مسیحیان، یک مسجد در روستای باگادا در آبوجا ساخت.

ساخت این مسجد یک سال تقریبا زمان برده است و این مکان عبادی اول ماه می ۲۰۲۱ میلادی افتتاح شد.

کشیش ایسارا در گفت و گو با آناتولی درباره این اقدام خود گفت: برای دعوت به مسیحیت در روستای باگادا در سال ۱۹۸۸ فعالیت می کردم و یک مهد کودک و مدرسه ساختم، اما به دلیل اینکه بیشتر مردم این روستا مسلمان هستم به نشان احترام و مودت و دوستی برای آنان مسجد ساختم.

وی افزود: در آن زمان این روستا مدرسه نداشت و برای همین رئیس روستا یک زمین در اختیار من قرار داد و مدرسه را برای آموزش کودکان بنا کردیم.

وی تاکید کرد: مسجد روستا نیز دچار خرابی شده بود و مسلمانان مجبور بودند نماز خود را در قطعه زمینی مقابل مدرسه بخوانند و برای همین پس از صحبت با بزرگ روستا اقدام به ساخت مسجد کردیم.

ایسارا در ادامه گفت: بزرگ روستا در ابتدا گفت که یک مصلای کوچک بسازیم و من گفتم مشکلی نیست می توانیم یک مسجد بنا کنیم و این کار انجام شد.

وی تاکید کرد: یک تاجر نیز ما را در ساخت این مسجد کمک کرد و ساخت این مسجد یک سال به طول انجامید و پس از افتتاح مسلمانان در این مسجد نماز می خوانند.

وی با اشاره به اینکه اسلام و مسیحیت دین صلح و دوستی است، گفت: بیشترین درگیری ها در نیجریه در مناطق شمالی رخ می دهد که اسف بار است در حالی هر دو ادیان به صلح و محبت دعوت می کنند.

نظیر محمد مصطفی، امام مسجد این روستا نیز گفت: ساخت این مسجد برای ما ارزشمند است، زیرا اهالی توانایی مالی ساخت این مسجد را نداشتند و کمک این کشیش نیز قابل تقدیر است و نشان از اهمیت ادیان به صلح و دوستی است.

یک کشیش در نیجریه برای مسلمانان مسجد ساخت یک کشیش در نیجریه برای مسلمانان مسجد ساخت یک کشیش در نیجریه برای مسلمانان مسجد ساخت

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.