خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حرم ابراهیمی به بهانه برگزاری عید عرش یهودیان بسته شد

مقامات رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه مسجد و حرم ابراهیمی در شهر الخلیل را به بهانه برگزاری عید عرش یهودیان به روی مسلمانان بستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیخ حفظی ابوسنینه، مدیر مسجد ابراهیمی تأکید کرد: مقامات صهیونیست از غروب سه‌شنبه به دلیل برگزاری عید عرش یهودیان در حرم ابراهیمی این حرم و مسجد را به مدت ۲ روز یعنی تا روز پنجشنبه هفته جاری به روی مسلمانان بستند.

ابوسنینه افزود: اشغالگران پس از بستن حرم ابراهیمی اقدام به جمع کردن فرش‌های مسجد کرده و تمام درهای حرم را به روی شهرک‌نشینان صهیونیست برای برگزاری مراسم تلمودی و جشن‌های یهودیان باز کردند.

مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی از ابتدای سپتامبر جاری (۱۰ شهریور) تاکنون بیش از ۶۰ بار، پخش اذان در مسجد ابراهیمی را ممنوع کردند.

از ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) نیز صهیونیست‌ها چندین مراسم مربوط به اعیاد یهودیان از جمله عید آغاز سال عبری، عید آمرزش، عید عرش و عید تورات را در این مسجد برگزار کرده و این اعیاد تا ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) ادامه دارد. نظامیان صهیونیست نیز به منظور برگزاری این اعیاد، موانع متعددی در کرانه باختری و نوار غزه قرار داده و این مناطق را به روی فلسطینیان مسدود کردند.

حرم ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل در کرانه باختری واقع است و تحت سلطه اسرائیل قرار دارد. در این شهر حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست زندگی می‌کنند که به وسیله ۱۵۰۰ نظامی اسرائیلی حفاظت می‌شوند.

از سال ۱۹۹۴ میلادی رژیم صهیونیستی مسجد و حرم ابراهیمی را میان یهودیان صهیونیست و مسلمانان تقسیم کرد به طوری که ۶۳ درصد این مسجد را به یهودیان و ۳۷ درصد آن را به مسلمانان اختصاص داد. اتاق اذان مسجد نیز در بخشی از آن است که به یهودیان صهیونیست اختصاص دارد.

منبع تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.