خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگاهی به چرایی تصویب قانون فراگیر پوشش ورزشکاران

قانون فراگیر پوشش ورزشکاران به همه دانش آموزان و دانشجویان ورزشکار اجازه می‌دهد تا لباس‌های خود را مطابق با دین، فرهنگ یا عقاید شخصی خود انتخاب نمایند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از RNS، قانون فراگیر پوشش ورزشکاران به همه دانش آموزان و دانشجویان ورزشکار اجازه می‌دهد تا لباس‌های خود را مطابق با دین، فرهنگ یا عقاید شخصی خود انتخاب نمایند. طبق این قانون دانش آموزان ورزشکار برای داشتن حجاب می‌توانند از زیر پیراهن و شلوار چسبان همراه لباس فرم استفاده نمایند. بر اساس مفاد این قانون مادامی حجاب زنان ورزشکار مانع حرکت آن‌ها نشود و صورت آن‌ها را نپوشاند نیازی به اخذ مجوز نخواهد بود.

مجمع عمومی ایلینوی اولین بار قانون فراگیر پوشش ورزشکاران را تصویب نموده و به ورزشکاران دانشجو اجازه داد تا بدون معافیت حجاب داشته باشند.

اولین مجری قانون رفع منع حجاب زنان ورزشکار

مورفی، نماینده حومه شمال غربی شیکاگو اظهار کرد: وقتی انجمن مدنی مسلمانان ایلینوی درباره قانون فراگیر پوشش ورزشکاران و حجاب زنان ورزشکار با من تماس گرفت، متوجه شدم قانون منع حجاب زنان ورزشکار نه تنها به نفع جمعیت مسلمانان ناحیه است؛ بلکه این قانون به همه دختران جوان اجازه می‌دهد در صورت تمایل از لباس‌های پوشیده‌تری استفاده نمایند.

ماریا مظفر، مدیر حمایت و سیاست ائتلاف مدنی مسلمان ایلینوی نیز گفت: «برای برخی از دانش آموزان مسلمان روند دریافت معافیت برای شرکت در ورزش‌های مدرسه آن‌قدر پیچیده بود که آن‌ها از این فرصت صرف نظر می‌کردند.

وی افزود: این امر دانش آموزان را از روابط و احساس تعلق و تجربیاتی که ورزش می‌تواند به ارمغان آورد، محروم می‌نمود. بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم لایحه‌ای درباره آزادی پوشش در ورزش مخصوصا حجاب زنان ورزشکار تدوین نماییم تا همه از فرصتی برابر برای شرکت در مسابقات ورزشی برخوردار باشند، این قانون نه فقط در مورد مسلمانان، بلکه برای همه افرادی که مایل‌اند از راحتی جسمانی در حین انجام حرکات ورزشی برخوردار باشند. قابل اجرا است.»

مظفر خاطرنشان کرد: این موضوع اخیراً در المپیک توکیو نیز مطرح شد، در این مسابقات تیم ژیمناستیک زنان آلمان با لباس فرمی پوشیده در مسابقات یونیتارد تمام بدن شرکت کرد و تیم هندبال ساحلی زنان نروژی به دلیل پوشیدن لباس تیم مردان به جای لباس‌های بیکینی مخصوص بازیکنان زن جریمه نقدی جریمه شد.

به نظر مظفر قانون فراگیر پوشش ورزشکاران و رفع ممنوعیت حجاب زنان ورزشکار یکی از شیوه‌های مبارزه برای حفظ حرمت زنان و دختران است.

مترجم: اعظم رادپور

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.