خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعه بزرگترین ضربه را از عقده گشایی برخی خودی ها خورده است

به گزارش ادیان نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در نشست پاسخگویی به شبهات مهدویت که با حضور جمعی از مبلغین در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد گفت: در موضوع مهدویت لازم است به محورهایی چون تبیین معارف در ارتباط با موضوع مهدویت، پاسخ گویی به شبهات در ارتباط با همان موضوع و طرح سؤال و ایجاد هجمه و شبهه علیه طرف مقابل توجه داشت.

رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(ع) افزود: باید در هر موضوعی روی این محور مسلط و مجهز بود. امروز مهدویت و روز دیگر شهادت حضرت علی(ع) و سایر مسائل است. الان دشمن با همه توان دنبال القای انواع شبهه است.

وی بیان داشت: معتقدم بعد ازتبیین موضوع،باید از شبهات روز آگاهی داشت و برای آن پاسخی آماده کرد. بعضی از شبهات هنوز تاریخ مصرف دارند گرچه زمانشان تمام شده،  ولی امروز مصیبتی که گرفتار آن هستیم القاء شبهه از طرف خودی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: امروز از طرف خودی ها شبهاتی علیه شیعه مطرح می شود که به ذهن وهابی ها هم خطور نمی کند. چون این فرد مدتها در حوزه بوده و همه مسائل را می داند.

رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(ع) افزود: الان بعضی شخصیت های خودی در شهرهای قم، مشهد و قزوین در حال هجمه علیه شیعه هستند. باید بررسی کرد چه شد، این نوع افراد یک دفعه از اعتقادات خود برگشتند، آیا مسائل مالی مطرح است؟ یا انگیزه های دیگر وجود دارد. باید بررسی کرد. مشکل در عدم آگاهی یا عقده گشایی است.

وی بیان داشت: بعید نمی دانم موضوع عقده گشایی باشد. ضربه هایی از دست روحانیون و مراجع خوردند، الان هم با معتقدات شیعه در افتادند و به دنبال تخریب و ضربه زدن به مبانی شیعه می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: پاسخ گویی به شبهات از بالاترین جهاد است. کسانی که در حوزه پاسخ گویی به شبهات فعالیت می کنند، جایگاه خاصی در پیشگاه خدا خواهند داشت و این مسئله نشان از اهمیت بحث پاسخ گویی است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(ع) افزود: در جنبه های اثباتی باید به آیات مهدویت توجه و ارائه کرد و آیات را مطرح کرد و گفت موضوع مهدویت و اصل مهدویت و منجی تنها در ارتباط با اعتقادات شیعه نیست، در سایر مذاهب و ادیان هم مطرح است. بزرگان وهابی معتقدند که موضوع مهدیت در حد تواتر است و منکر مهدویت کافر است.

وی بیان داشت: این موارد را اگر برای جوانان اهل سنت مطرح کنیم خیلی از مسائل را مشخص می کند. درکنار اتفاقات، اختلافاتی بین دو مذهب بر روی مهدویت وجود دارد که از جمله آن بر روی ولادت شخص مهدی است، ولی با این حال  ۲۵۰ نفر از علمای اهل سنت معتقد به ولادت حضرت مهدی(ع) می باشند و غالبا نیمه شعبان را اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: از دیگر اختلافاتی این است معتقدند امام یازدهم(ع) فرزندی نداشت و به همین دلیل میراث او بین برادر و مادرش تقیسم شد. این از جمله موضوعاتی است که وهابیت تأکید فراوانی بر آن دارد.

رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(ع) افزود: موضوعات سرداب و حضور حضرت مهدی(عج) در این سرداب و محل قیام ایشان در این محله از افترائات اهل سنت است و به شیعه هم نسبت می دهند. اما شیعه معتقد است محل تولد حضرت دراین مکان بوده نه محل قیام آن حضرت.

وی بیان داشت: دراین رابطه اصلا روایت ضعیفی هم وارد نشده است. این مسئله ای است که تنها اهل سنت مطرح کرده است.  این ها معتقدند که اصلا مهدویت حقیقت ندارد و اصلا وجود نداشته است.

رئیس مؤسسه حضرت ولی عصر(ع) افزود: امروز کتابهای احسان الهی زهیر از جمله کتابهای القای شبهه است و هر کسی شبهه ای مطرح می کند معمولا از این کتاب ارائه می کند.

وی بیان داشت: کتاب اصول مذهب شیعه الامیه اثنی عشریه عرض و نقد از جمله کتابهایی است که در طول ۱۲ الی ۱۳ سال شبهات مطرح شده در مورد شیعه در آن جمع شده است. مؤلف این کتاب شبهات را با بیان خاص  بیان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: مؤلف این کتاب با مطالعه همه کتابهای شیعه، شبهات متعددی علیه شیعه ارائه داده است./

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.