خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایران، کشوری با تمدن غنی است

به گزارش ادیان نیوز؛ رییس و معاون مرکز فرهنگی،هنری نیرینی در دیدار با ‘علی محمد حلمی’ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن گفت: ایران یکی از باسابقه ترین کشورهای فرهنگی جهان است و ملت ایران یکی از متمدن ترین ملت های دنیاست.

‘کستس زافیریس’ رییس این مرکز با اشاره به فعالیت های مختلف این مرکز در زمینه هنر و فرهنگ خاطر نشان کرد:این مرکز فرهنگی از چندین سال پیش فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرده، به دنبال توسعه روابط فرهنگی یونان با سایر کشورها به ویژه ایران است.

وی تصریح کرد: ایران کشوری با تمدن چند هزار ساله است که همین امر ما را بر آن داشت تا نسبت به ارتباطات فرهنگی و هنری بیشتر با این کشور اقدام کنیم.

رئیس مرکز و مجموعه فرهنگی و هنری نیروئی ادامه داد: ما معتقدیم که فرهنگ موثرترین عامل در نزدیک کردن انسانهاست و فرهنگ سلاحی موثر برای خنثی کردن توطئه های دیگران در ایجاد تفرقه بین ملت هاست و از این رو همکاری ملت های متمدن می تواند تفرقه افکنی بین ملت را خنثی نماید.

دکتر حلمی رایزن فرهنگی کشورمان در آتن در این دیدار با اشاره به نقش برخی کشورها و دول غربی مانند رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا و همپیمانانشان در منطقه مانند عربستان و امارت در ایجاد گروه های تروریستی و ترویج خشونت که امروز در دنیا شاهد آن هستیم ، گفت: متاسفانه این کشورها با بی توجهی به ارزشهای انسانی و دینی تنها به دنبال سود و اهداف شوم خود هستند و از ایجاد جنگ و درگیری های قومی و مذهبی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

حلمی افزود: وظیفه ما بعنوان موسسات و مراکز فرهنگی بالابردن سطح آگاهی و دانش مردم است تا از این طریق بتوانیم مانع رسیدن این کشورهای رادیکال به اهدافشان شویم. ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دنبال برقراری ارتباطی سازنده با کشورهای دیگر بویژه در حوزه های فرهنگی، هنری و مذهبی بوده است که مرکز گفت و گوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یکی از مراکز پیشتاز در این حوزه است.

انتهای پیام

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.