خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بزرگترین عامل بقاى دولت یهودى در قلب کشورهاى اسلامى

بزرگترین عامل بقاى دولت یهودى در قلب کشورهاى اسلامى، همین تجزیه و پراکندگى است، و این رهبران حکومت ها مى باشند که مانع پیروزى مسلمانان هستند.

به گزارش ردنا(ادیان نیوز)، بُرش و بخش کوتاه یکی از آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی که طی نوشته ای به عوامل اصلی «اتحاد و پیشرفت جوامع اسلامی» و زمینه های بروز «تجزیه و پراکندگی» در میان امت اسلامی پرداختند، بدین شرح است:

آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی دام ظله:

اتّحاد و اتّفاق اسلامى که بزرگترین وسیله قوّت و شوکت و پیروزى مسلمانان بود، امروز به نفاق و تجزیه و تقسیم ممالک مبدّل شده و در هر نقطه واقلیمى، اجتماعى مجزّا، منفرد و مستقل تشکیل گردیده و حکومت هاى کوچک و ضعیف، تشتت و تفرّق را در عالم اسلام رهبرى کرده و براى مصالح و منافع شخصى خود هرگز حاضر نیستند واقعاً علیه منافع استثمارگران شرق و غرب قدمى بردارند و به سوى وحدت اسلامى و برداشتن این فاصله هاى دروغین وجعلى پیش بروند و بدینسان عالم اسلام را از قوّه مرکزى و مرکز ثقل و یک مجمع یا هیأت یا حکومت واحدى که جهان اسلام را رهبرى مى کند، محروم مى سازند.

هر جا نغمه اى و در هر نقطه صدایى بلند است، صداى ناسیونالسیم غربى و ناسیونالیسم هاى دیگر، گوش ها را کر کرده و ملل اسلام را به نفع بیگانگان رو در روى هم قرار داده است.

بزرگترین عامل بقاى دولت یهودى در قلب کشورهاى اسلامى، همین تجزیه و پراکندگى است، و این رهبران حکومت ها مى باشند که مانع پیروزى مسلمانان هستند.

حکومت ضعیف اردن، به جاى حمله به اسراییل‏، به اسم وحدت اردن و حفظ استقلال اردن، برخلاف خواستِ مردم مسلمان آنجا، فداییان را قتل عام کرد و خیال اسراییل‏ و ارباب مشترک خود و یهود را از جانب آنها راحت ساخت.

منبع: کتاب رمضان در تاریخ،‌ تألیف آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، ص ۱۰۳

منبع حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.