خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقویت وحدت بین اقوام و پیروان ادیان از وظایف وزارت فرهنگ است

معاون استاندار:

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان، رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب است، گفت: تقویت وحدت و انسجام بین اقوام و پیروان ادیان مختلف، یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علی مصطفوی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: همچنین حمایت از ادبا و نویسندگان از دیگر وظایف ذاتی این وزارتخانه به شمار می رود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به قانون حمایت از خانواده اضافه کرد: میزان رشد جمعیت ما بسیار کم شده بنابراین باید آگاهی سازی و اطلاع رسانی عمومی در راستای رشد جمعیت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم تدریس زبان مادری را از اولویت های مهم برشمرد و گفت: قانون اساسی هم به این مهم اشاره و تاکید کرده و لازم است که به آن توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم اظهار کرد: ما در استانی زندگی می کنیم که از پتانسیل های مختلف در حوزه های فرهنگی و دینی برخوردار است.

علیرضا نوروزی ادامه داد: نه تنها دروازه های اقتصاد دراین استان قرار گرفته است بلکه تذکره نویسان و داستان نویسان بزرگی نیز در این استان رشد کرده و به قله رفیع رسیده اند.

وی افزود: هر قوم و مذهبی که دراستان زندگی می کند مطالبات فرهنگی خاص خود را دارد که باید به آن ها توجه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: با ایجاد زیر ساخت های مناسب باید سعی شود از مهاجرت هنرمندان جلوگیری شود.

وی توجه به برنامه های پنج ساله و همچنین شورای فرهنگ عمومی استان را از دیگر اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد.

دراین مراسم که با حضور معاون حقوقی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از خدمات حجت الاسلام ناصر خدایاری قدردانی شده و علیرضا نوروزی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی منصوب شد.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.