خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخست‌وزیر اسرائیل وعده داد عاملان حمله به خودروی یهودیان بازداشت می‌شوند

جستجو برای یافتن مردان مسلح فلسطینی مظنون به حمله مرگبار به یک خودروی حامل اسرائیلی‌های ساکن در کرانه غربی در جریان است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دراثر حمله تیراندازی، یهودا دیمنتمن، عابری ۲۵ ساله جان باخت و دو نفر دیگر از ساکنین زخمی شدند. این حمله نزدیک یک شهرک یهودی نشین در شمال اسرائیل رخ داد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل گفت همه تلاش‌ها برای دستگیری مسببین انجام می‌گیرد.

این حادثه در پی تشدید حملات فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی انجام شد.

ارتش اسرائیل گفت این افراد در کمین خودروی حامل یهودی‌ها بودند که در حال ترک مدرسه مذهبی در “هومش” بود. این شهرک دورافتاده بدون اجازه مقامات ساخته شده است.

شهرک‌های یهودی نشین اسرائیلی در قلمروهایی که از جنگ ۱۹۶۷ اشغال شدند، بنا به قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند، هرچند، اسرائیل با این موضوع مخالف است.

در پی این حمله تیراندازی، خانه‌هایی در دو روستای فلسطینی با سنگ مورد حمله قرار گرفتند، یکی از آنها به آتش کشیده شد و دو نفر از ساکنین مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. محلی‌ها می‌گویند این حملات انتقامجویانه توسط ساکنین اسرائیلی انجام شد.

بنا به گزارش تایمز اسرائیل، روز صبح جمعه، هزاران سوگوار در “هومش” گرد آمدند، و خاخام الیشامه کوهن رئیس مدرسه مذهبی گفت: [ما] با صدایی رسا و روشن خواهیم گفت که این مکان کاملا از آن ماست.”

آقای بنت با “هولناک” خواندن این حمله آن را محکوم کرد و وعده داد: “نیروهای امنیتی به‌زودی تروریست‌ها را بازداشت خواهند کرد و تضمین می‌کنیم که عدالت اجرا خواهد شد.”

حماس، گروه شبه نظامی فلسطینی که بر نواز غزه حکومت می‌کند، از این تیراندازی حمایت کرد و آن را بخشی از “مقاومت مشروع” دانست.

ارتش اسرائیل برای جستجوی حمله‌کنندگان سه ایست بازرسی اضافه در کرانه باختری گمارده است.

رسانه‌های فلسطینی و اسرائیلی می‌گویند شماری از فلسطینی‌ها در طول شب در همین ارتباط بازداشت شدند.

این تیراندازی در پی تشدید حملات به یهودی‌های اسرائیل در هفته‌های اخیر بوده است.

هفته پیش در یک دختر ۱۴ ساله فلسطینی مظنون به چاقوزدن به همسایه یهودی‌اش در بیت‌المقدس بازداشت شد.

روزهای پیشتر، یک فلسطینی یک مرد یهودی را در خیابان با چاقو زد و پلیس مرزی با شلیک گلوله او را کشت.

ماه گذشته، یک مرد مسلح عضو حماس، در مرکز شهر بیت‌المقدس یک یهودی را کشت و سه نفر را زخمی کرد. او نیز در اثر شلیک گلوله کشته شد.

منبع بی بی سی فارسی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.