خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ارامنه ایران از امکانات وسیعی برای حفظ هویت خود برخوردارند

به گزارش ادیان نیوز، گریگور آراکلیان، سفیر ارمنستان در تهران، در تشریح روابط دو کشور ایران و ارمنستان گفت: “روابط دو کشور، اعم از سیاسی و اقتصادی، همیشه در سطحی بالا و رو به رشد و گسترش بوده است. ما همیشه از حضور ایران در همسایگی ارمنستان، در سال‌های مختلف و زمانی که با بحران‌های مختلف اقتصادی دست به گریبان بودیم، استفاده کرده‌ایم. خواهان این هستمی که روابط اقتصادی ما به مانند روابط سیاسی، فرهنگی و انسانی رشد بیشتری داشته باشد. هر دو کشور دارای این ظرفیت‌ها هستند اما باید امکانات وسیع‌تری را برای این اقدامات آماده کنیم.”
سفیر ارمنستان در ادامه و در پاسخ به سؤالی درباره تمهیداتی که بالاخص در دوران اخیر برای ارتقاء روابط اقتصادی دو کشور طرح شده، گفت: “تقریبا بیست روز پیش سفر نخست‌وزیر ارمنستان به ایران به دعوت آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، انجام شد که توافقات خوبی آنجا به دست آمد و همچنین قرار بر این شد که در آینده نزدیک دوازدهمین کمیسیون مشترک در تهران برگزار شود. چند روز پیش هم هیأتی از وزارت راه ارمنستان برای توافق درباره احداث راه‌ آهن بین ایران و ارمنستان به تهران آمده بود که به توافقات خوبی دست یافتند.”
وی در ادامه سخنان خود در تشریح وضعیت اقلیت ارامنه در ایران، بالاخص آزادی‌های مذهبی آنها، گفت: “ارامنه ساکن در ایران از امکانات وسیعی برای حفظ هویت ملی خودشان برخوردار هستند. حضور دو نماینده [ارامنه] در مجلس حاکی از این است که ارامنه واقعا از شرایط خوبی در ایران برخوردار بوده و از احترام بالایی در بین برادران مسلمان برخوردار هستند.”
آراکلیان افزود: “این روابط خوب از تاریخ سرچشمه می‌گیرد، ارامنه و ایرانی‌ها سال‌ها با هم دوست بودند و حالا نیز این وضعیت هیچ فرقی نکرده است و روابط در بهترین سطح خود است.”
وی درباره آخرین وضعیت بحران قره‌باغ بین باکو و ایروان گفت: “امیدوار [به راه‌حل سیاسی] هستیم و این امیدواری ما را بر آن می‌دارد که به ادامه مذاکرات بپردازیم. اکنون در سطح سران دو کشور مذاکرات ادامه دارد و به آینده این مذاکرات خوشبین هستیم.”
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.