خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پناه زاده/ عمق دیدگاه‌های ما با حافظ، مولوی و سعدی شکل گرفته است

رئیس جامعه مسلمانان صربستان:

سعاد نصوفوویچ تأکید کرد: عمق دیدگاه‌های ما با حافظ، مولوی و سعدی شکل گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان ضمن حضور در نماز جمعه شهر بلگراد در مسجد بایراکلی با سعاد نصوفوویچ، رئیس جامعه اسلامی صربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

پورپزشک در این دیدار با یادآوری این سخن سعاد نصوفویچ که گفته بود عمق دیدگاه‌های ما با حافظ و مولوی و سعدی شکل گرفته است و روابط خوبی با فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی داریم ابراز امیدواری کرد ارتباط و همکاری فی مابین روز به روز عمیق تر و بیشتر شود.

وی افزود: وحدت و همدلی مسلمانان، فرمان الهی و سنت پیامبر اسلام(ص) است و ما نیز به عنوان مسلمان مسئولیت داریم تا در این مسیر گام برداریم.

سعاد نصوفوویچ اظهار کرد: امروز هنوز فرهنگ ایرانی و ادبیات سعدی، حافظ و مولانا وجود دارد. در برنامه‌های تواشیح ماه رمضان نام و یاد اهل البیت(ع) و ائمه معصومین(ع) زنده است.

رئیس العلمای بلگراد در خصوص ارتباط با سایر ادیان از جمله مسیحیت ارتدوکس بیان کرد: ما تماس‌ها و نشست‌های مکرری با کلیسای ارتدوکس داریم و مقالاتی نیز نوشته شده که در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

وی با اشاره به سفر گذشته خود به مشهد برای شرکت در مراسم پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار کرد: این رویداد برای تمام جهان اسلام بود و ما از آن بسیار خوشحال شدیم زیرا دستاوردی بزرگ برای امت اسلامی بود.

سعاد نصوفوویچ عنوان کرد: لازم است در منطقه بالکان به فرهنگ اسلامی، هنرها و صنایع دستی بیش از گذشته پرداخته شود که تحقق این مهم نیازمند توسعه روابط و همکاری‌های فرهنگی با ایران است.

وی ادامه داد: ما روحانیون، قاریان و حافظان قرآنی خوبی داریم که علاقه‌مندند با فرهنگ ایران بیشتر آشنا شوند.

رئیس جامعه مسلمانان صربستان در خصوص برنامه‌های ماه رمضان گفت: آخرین جمعه ماه رمضان که روز قدس است را فراموش نمی‌کنیم و این روز وارد فرهنگ و سنت ما شده است.

وی همچنین از برگزاری سمینارهای برخط در موضوع تمدن نوین اسلامی و جوانان در ماه رمضان استقبال کرد.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.