خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس برای نخستین بار با ویلچر در انظار عمومی ظاهر شد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان برای اولین بار در یک مراسم عمومی در حالی که روی ویلچر نشسته بود در انظار عمومی ظاهر شد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، پاپ فرانسیس دچار درد زانو است. رهبر ۸۵ ساله کاتولیک های جهان در دیدار با سازمان کاتولیک خواهران و راهبه ها روز پنجشنبه، در حالی که روی ویلچر نشسته بود در این مراسم حضور یافت.

وی تابستان گذشته بعد از عمل جراحی روده از ویلچر استفاده کرد اما این اولین بار است که در یک مراسم که با حضور رسانه ها برگزار می شود بر روی ویلچر به تصویر کشیده می شود.

پاپ ماه ها است که از درد زانوی پای راست رنج می برد و بسیاری از مراسم ها را نیز به همین خاطر لغو کرده و در روزهای اخیر در راه رفتن مشکل داشته است.

وی روز چهارشنبه در مراسمی که به صورت هفتگی در میدان سن پیتر برگزار می شود، با کمک یک دستیار از روی صندلی خود بلند شد.

واتیکان از اعلام رسمی علت اصلی این مشکل خودداری کرده است اما منابع آگاه به خبرگزاری فرانسه گفته اند که رهبر کاتولیک های جهان دچار آرتریت (التهاب مفاصل) مزمن است.

پاپ شخصا از آسیب دیدگی رباط زانو صحبت کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی کوریرسِرا گفته بود تحت درمان با مواد تزریقی قرارخواهد گرفت.

منابع واتیکان به خبرگزاری فرانسه گفته اند که این تزریق شامل مواد ضد التهابی به مفصل او خواهد بود و هنوز برنامه ای برای جراحی زانو تدارک دیده نشده است.

پاپ آوریل گذشته در مصاحبه با یک روزنامه در آرژانتین گفته بود درد زانویش را با گذاشتن یخ و برخی مسکن ها آرام می کند.

این مقام ارشد واتیکان به تازگی در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی گفت خواستار دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است.

وی گفت ممکن است ناتو پوتین را برای حمله به اوکراین تحریک کرده باشد.

رهبر کاتولیک های جهان در هفته های ابتدایی درگیری ها نیز درخواست ملاقات با پوتین کرده است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

وی گفته جنگ در اوکراین قهقرای وحشتناک بشریت است و رنج مردم اوکراین او را به گریه می‌اندازد.

منبع العین فارسی
به خواندن ادامه دهید

نظرات بسته شده است.