خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رپورتاژ آگهی| همه چیز در خصوص موارد استفاده اسید بوریک و خرید اسید بوریک

اسید بوریک به‌طورکلی یک ضدعفونی‌کننده و گندزدای فوق‌العاده به‌حساب می‌آید اما کاربردهای زیادی در سطوح مختلفی از صنعت و کشاورزی، داروسازی و صنایع هسته‌ای و صنعتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)؛ در دنیای مواد معدنی غیرفرار اسید بوریک یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین‌هاست. به طور پیش‌فرض در بسیاری از مواد مصرف می‌شود و معمولاً آن را با نام بوریک اسید، متابوریک اسید و ارتو نیز می‌شناسند. محدوده استفاده وسیعی دارد و حلال شدن آن همیشه یکسان نیست. بلکه بستگی به دما، میزان غلظت و همین‌طور عدد pH دارد. به‌طورکلی یک ضدعفونی‌کننده و گندزدای فوق‌العاده به‌حساب می‌آید و اگر بخواهیم یک دسته‌بندی ساختاری برای آن مشخص کنیم. در رده اسید لوئیس‌ها قرار می‌گیرد. این اسید همین‌طور ساختار تک‌بازی دارد و پیوند میان مولکول‌های آن سبب می‌شود که در حالت جامد شکل و ساختاری لایه‌ای و پیوسته به خود بگیرد. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوی خرید اسید بوریک و قیمت اسید بوریک آشنا نماییم.

 

کاربردهای کلیدی اسید بوریک

از اسید بوریک در سطوح مختلفی از صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود، به همین منوال افرادی که در این زمینه‌های مهم اقتصادی فعالیت می‌کنند همواره به دنبال خرید و قیمت اسید بوریک و تهیه نمونه باکیفیت و معتبر آن هستند. از این عنصر می‌توان برای رشد، تولید دانه، جوانه‌زنی و همین‌طور انتقال مواد معدنی و مغذی بهره گرفت. به‌راحتی در غلظت‌های پایین به‌عنوان ماده تشکیل‌دهنده یک کود شیمیایی استفاده می‌شود و معمولاً در غلظت‌های بالا طیف تولید مواد از آن شامل قارچ‌کش، سم و حشره‌کشم شود. در واقع از اسید بوریک‌ها می‌توان در دسته‌بندی‌های دیگر اقتصادی و صنعتی نیز کمک گرفت که در ادامه به طور مفصل دراین‌خصوص صحبت می‌کنیم. از جمله کلیدی‌ترین موارد کاربرد این اسیدها در صنعت دارو است.

اسید بوریک در داروسازی و صنایع هسته‌ای

موارد بهره‌گیری اسید بوریک آن‌قدر زیاد است که ما صرفاً ترجیح دادیم در برخی موارد به بیان یک تیتر بسنده کنیم. اما حوزه استفاده دارویی آن شامل ساخت و طراحی انواع مواد ضدعفونی‌کننده، سوختگی، بریدگی و پانسمان خواهد شد، حتی بسیاری از پمادها، محلول‌های شوینده زخم، چشم و گوش و همین‌طور آنتی‌باکتریال‌ها به‌واسطه این ماده ساخته می‌شوند. طیف وسیعی از موارد استفاده بوریک اسیدها شامل ساخت مواد ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری به جهت رفع اثر عفوت ها می‌باشد. از طرفی نیروگاه‌ها نیز از این ماده برای خنثی‌کردن در راکتورهای اتمی جهت تلفیق مواد مختلف استفاده می‌کنند.

استفاده‌های صنعتی

به همین منوال می‌توان از بوریک اسید در ساخت انواع ذوب‌کننده‌های شیمایی و جوشکاری، لحیم‌کاری، صنایع تولید شیشه و مواد وابسته، ساخت کریستال‌های ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی، میناکاری برای ساخت لایه‌های مقاوم سطح شیشه‌ها در مقابل حرارت و… استفاده کرد. بهره‌گیری به‌عنوان حلال مواد آرایشی به دلیل بهره‌گیری از خاصیت ضدباکتری بخصوص در لنزهای تماس چشمی از جمله کلیدی‌ترین کاربردهای آن خواهد بود. بنابراین عمده‌ترین مورد فروش اسید بوریک استفاده در صنعت می‌باشد.

به همراه تمامی این موارد انواع چسب‌ها و حلال‌هایی که برای مهار آتش‌سوزی طراحی می‌شوند نیز یک‌پایه از مواد بوریک اسید دارند. در واقع موارد استفاده از بوریک اسید آن‌قدر وسیع است که ما به‌راحتی می‌توانیم به طیف‌های صنعت‌های حساس‌تر مانند طلاسازی، ساخت انواع فایبرگلاس، تقویت‌کننده‌های پلاستیکی و… نیز اشاره کنیم. به همراه تمامی موارد ذکر شده انواع روان‌کننده‌ها، پارچه‌ها، مکمل‌های غذایی و رساناها نیز به‌واسطه بهره‌گیری از بوریک اسید قابل ساخت هستند.

مزایای خرید اسید بوریک در صنعت

از بوریک اسید می‌توان در ساخت انواع مواد غذایی، پاک‌کننده ضدعفونی، مکمل‌ها و به جهت تثبیت عدد pH استفاده کرد. این ماده اسید مونوبازیک و ضعیف بوده و تأثیر ژنتیکی و منفی بر سلامتی انسان ندارد. از طرفی یک هیدرات اسیدی ضعیف به‌حساب می‌آید و باتوجه‌به تحقیقاتی که روی آن انجام شده است می‌تواند روی موضوع کاهش تکثیر و رشد سلول‌های سرطانی تأثیر بگذارد. به طبع این مسئله موجب می‌شود که ما به‌راحتی بتوانیم برای این اسید یک آینده درخشان در صنعت متصور شویم.

چین و ایالت متحده امریکا جز پرمصرف‌ترین کشورهای اسید بوریک هستند. تا حدی فروش اسید بوریک نیز توسط این کشورها انجام می‌شود و البته کشور ترکیه نیز به دلیل بهره‌گیری از منابع وسیع از جمله بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این ماده در دنیا به‌حساب می‌آید. امروزه چین به دلیل رشد اقتصادی و نمود تولیدی که دارد به طور کاملاً وسیعی وابسته به اسید بوریک است و برای ساخت انواع بردهای الکترونیکی، کشتی‌سازی و حتی صنایع نساجی از آن استفاده می‌شود.

اسید بوریک

قیمت اسید بوریک در بازار ایران

درصورتی‌که قصد تهیه اسید بوریک در داخل ایران را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ مجموعه‌های عرضه مستقیم و یا فروش – تولید بروید. به‌هرحال یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام خرید اسید بوریک برای کسانی که قصد بهره‌برداری از این ماده را دارند این است که بتوانند قیمت اسید بوریک را به مناسب‌ترین شکل آن تهیه کنند. در چنین موارد خریدی حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که آیا واقعاً اسید بوریکی که عرضه می‌شود کیفیت لازم را دارد و توسط مجموعه فروش از نظر سطح کیفی تضمین می‌شود؟ معمولاً این فروشنده‌ها به شما نمونه‌ای تحت عنوان سمپل عرضه می‌کنند و در این صورت به‌راحتی می‌توانید با اطمینان آن را سفارش دهید. قیمت اسید بوریک با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود. یکی از آن موارد خرید مستقیم اسید بوریک از تولید کننده اسید بوریک می‌باشد زیرا خرید بدون واسطه اسید بوریک در قیمت آن تأثیر بسزایی دارد.

برای آگاهی بیشتر سعی کنید که حتماً مجوزهای مراکز فروش اسید بوریک را نیز بررسی کنید. البته نرخ ارز و قیمت معمول بازار این محصول نیز در تهیه آن تأثیر ویژه‌ای دارد. به‌طورکلی اسید بوریک در مکمل‌های غذایی، مواد و لوازم دارویی و آرایشی، ساخت انواع حشره‌کش و سوسک کش استفاده می‌شود و به‌هرحال متریال پرکاربردی است.

اسید بوریک

نتیجه‌گیری نهایی

اسید بوریک عنصری کلید در صنعت به‌حساب می‌آید. بخش وسیعی از کشاورزی چین به آن وابسته بوده و در سراسر دنیا و بخصوص در کشورهای اروپایی و امریکا در سطح وسیعی از تولیدات به دلیل خواص ضد سرطانی که دارد بهره‌برداری می‌شود. حتی جالب است بدانید که برای ساخت پوشش‌های سرامیکی و طراحی مینای دندان و در چسب‌ها و روان‌کننده‌ها و انواع مکمل‌های درمان بیماری‌های عفونی و قارچی نیز یک گزینه فوق‌العاده کاربردی و مناسب است.

حساسیت‌ها و عوارضی نیز برای آن تعریف شده است که بیشتر وابسته به شخص و واکنش پوستی او با اسید بوریک خواهد داشت. قیمت اسید بوریک یکی از نقاط قوت آن به جهت استفاده در بعد وسیعی از صنعت است و معمولاً در متالوژی نیز به دلیل نرخ عرضه اقتصادی که دارد برای ساخت شدن و تولید آلیاژهای فولاد مورداستفاده قرار می‌گیرد. درصورتی‌که قصد خرید اسید بوریک را دارید این کار را از مراکز معتبر و مجاز انجام دهید تا باعرضه ناخالصی و نمونه‌های درجه چند بازارهای جهانی مشکلی برای شما در صنعت و حیطه فعالیتی که دارید ایجاد نشود.

منبع irchemineral
به خواندن ادامه دهید

نظرات بسته شده است.