خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خاخام اعظم یهودیان مسکو برکنار شد

خاخام اعظم یهودیان مسکو به دلیل مخالفت با عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، برکنار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خاخام اعظم یهودیان مسکو به دلیل مخالفت با عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، برکنار شد.

پس از صدور حکم دادگستری روسیه مبنی بر توقف فعالیت «آژانس یهود» در سرتاسر روسیه، «بنجامین گلداشمیت» خاخام «کنیسه کرال»، که خاخام اعظم مسکو و رئیس دادگاه خاخام‌ها بود، از سمت خود برکنار شد.

در روز‌های اخیر بنجامین گلداشمیت، خاخام اعظم یهودیان در مصاحبه با کانال انگلیسی زبان میشپاخا، عملیات نظامی ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین را محکوم و تاکید کرده بود: روسیه در حال بازگشت به دوران اتحاد جماهیر شوروی و انزوای کامل است.

از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، بسیاری از اعضای برجسته جامعه یهودی مسکو را ترک کرده‌اند و بنجامین گلداشمیت نیز امروز پس از برکناری، خاک روسیه را ترک کرد.

بر اساس برخی گزارش ها، خانواده او به عنوان داوطلب در لهستان کار کرده و به پناهندگان اوکراینی کمک می‌کردند.

از ماه گذشته میلادی بسیاری از مقامات سیاسی روسی خواستار برخورد دولت روسیه با اقدامات روس ستیزانه سران سیاسی و مذهبی یهودی و تعطیلی کنیسه‌ها و موسسات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اسرائیل در خاک روسیه شده بودند.

بنجامین گلداشمیت
عکس خبرآنلاین

حمایت رژیم اسراییل از اوکراین و اقدامات روس‌ستیز این رژیم از آغاز جنگ روسیه و اوکراین تشدید شده و تداوم این اقدامات مسکو را به واکنش واداشته است.

منبع خبر رادین
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.