خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیر صعودی آمار نژادپرستی علیه مسلمانان در نیویورک

وضعیت آماری نگران‌کننده جدید نژادپرستی علیه مسلمانان نشان می‌دهد که فعالیت‌های ضد مسلمانان در شهر نیویورک در حال افزایش است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آمار نگران‌کننده جدید نژادپرستی نشان می‌دهد که فعالیت‌های ضد مسلمانان در شهر نیویورک در حال افزایش است.

بر اساس گزارش شبکه جامعه مسلمانان، بیش از ۲۶ درصد از مسلمانان سیاه‌پوست و نزدیک به ۳۲ درصد از مسلمانان آسیایی در نیمه اول سال جاری میلادی جنایات ناشی از نفرت را تجربه کرده یا شاهد آن بوده‌اند.

شبکه جامعه مسلمانان در سال ۲۰۱۹ از ۱۱۶ مسلمان شهر نظرسنجی کرد و دریافت که ۴۳.۵ درصد از پاسخ‌دهندگان ۱۰ تا ۱۸ ساله جرائم ناشی از نفرت را تجربه کرده یا شاهد آن بوده‌اند.

این شبکه از شورای شهر نیویورک درخواست کرده است که قطعنامه ۱۲۵۷ را مجدداً معرفی و تصویب کند که به وزارت آموزش اجازه می‌دهد دروس متنوع دینی را در برنامه درسی وارد کند.

«آجیفانتا مارنا»، مدیر برنامه حمایتی آموزشی دراین‌باره گفت: آموزش‌های توسعه حرفه‌ای باید به مربیان ارائه شود چراکه جنایات ناشی از نفرت ممکن است از عدم آگاهی مربیان در مورد ادیان به وجود بیاید.

نژادپرستی
نه‌فقط جنایات نفرت علیه مسلمانان بلکه جنایات ناشی از نفرت ضد مذهبی در سراسر جهان جریان داردعکس شبستان

از ۱۰۰ مسلمان شهر نیویورک که در سال ۲۰۲۲ موردبررسی قرار گرفتند، تقریباً نیمی از آن‌ها گفتند که قربانی جنایات ناشی از نفرت بوده‌اند و ۷۶ درصد گفتند که شاهد این‌گونه جنایت‌ها بوده‌اند.

رهبران مسلمان برای اعتراض به افزایش این‌گونه جرائم روی پله‌های تالار شهر ایستادند تا اگر بتوانند موجب تغییر در این زمینه شوند.

مارنا دراین‌باره گفت: نه‌فقط جنایات نفرت علیه مسلمانان، بلکه جنایات ناشی از نفرت ضد مذهبی در سراسر جهان جریان دارد و جلوی همه آن‌ها باید گرفته شود.

 

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.