خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تهدید اسرای فلسطینی به اعتصاب غذای دسته‌جمعی

کمیته عالی اضطراری ملی فلسطین که مسئولیت رسیدگی به امور اسرای عضو گروه‌های فلسطینی در زندان‌های اسرائیل را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اسرا تهدید به اعتصاب غذای دسته‌جمعی کرده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در بیانیه این کمیته آمده که از اوایل هفته آتی اقدامات تاکتیکی را به مدت دو هفته آغاز می‌کنیم که اعتصاب دسته‌جمعی اسرای گروه‌های فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل جزئی از آن است.

طبق آنچه که در این بیانیه آمده؛ قرار است روزهای دوشنبه و چهارشنبه اعتصاب سراسری مذکور‌ آغاز شود و اسرا از خروج از سلول‌های خود برای بازرسی امنیتی سرباز زنند، اینها هشدارهایی به مسئولان زندان‌های اسرائیلی برای پایان دادن به رفتارهای خود و برگشتن از تصمیماتشان است.

این بیانیه در حالی منتشر شد که اداره زندان‌های اسرائیلی از توافقاتی که در ماه مارس گذشته صورت گرفته بود چشم‌پوشی کرده و به سرکوب عمومی اسرا به خصوص زندانیان محکوم به حبس ابد از طریق جابجایی آنان هر شش ماه یکبار روی آورد.

بیش از ۴۵۵۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی بازداشت هستند که در بین آنان ۲۷ زن و ۱۷۵ نفر افراد زیر سن قانونی حضور دارند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.