خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش تبعیض علیه زنان محجبه در مصر!

شکایات زنان محجبه در کشور مصر نسبت به تبعیض در بسیاری از اماکن عمومی بویژه رستوران ها و محل کار افزایش یافته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بی بی سی گزارش داده است که بسیاری از زنان محجبه در کشور مصر فاش کرده اند که در بعضی از اماکن یا اخراج شده اند و یا از ورود به آنها منع شده اند.

براساس گزارش بی بی سی، بسیاری از رستوران های مجلل در قاهره که به تبعیض علیه زنان محجبه متهم شده اند، از ورود زنان دارای روسری جلوگیری کرده اند.

در این گزارش آمده است: مردی و همسرش را که روسری به سر کرده بود، به آن اماکن فرستادیم و به ما خبر دادند که اجازه ورود زنان محجبه را نمی دهند.

براساس این گزارشُ در برخی رستوران ها نیز حجاب ممنوع شده است.

«ندی نشات» وکیل و مدافع حقوق بشر در مصر در این باره می گوید: در بیشتر موارد دلیل اصلی فاصله طبقاتی است. متاسفانه حجاب تبدیل به یک لباس فولکلور شده است و ما تبعیض علیه زنان غیرمحجبه ای را نیز می بینیم که از طبقات متوسط و عوام هستند.

بی بی سی در ادامه این گزارش آورده است که شواهدی دریافت کرده است مبنی بر اینکه یک شرکت توسعه املاک و مستغلات در مصر موسوم به «لافیستا» برای زنان محجبه ای که به خرید آپارتمان هایی در دهکده های گردشگری تمایل دارند، محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

بی بی سی افزود: این شرکت در گذشته ملک هایی را به زنان محجبه فروخت اما مطالب زیادی درشبکه های اجتماعی پیدا کردیم که این شرکت را به تغییر سیاست و اعمال محدودیت علیه زنان متهم می کنند.

امیره صابر عضو پارلمان مصر که یک فعال حقوق زنان نیز هست، در این باره می گوید: اگر همین مسیر تبعیض علیه یکدیگر را ادامه دهیم، در جامعه در حباب های بسته ای زندگی خواهیم کرد که هیچ کس دیگری را درک نمی کند.

وی اضافه می کند: قانون اساسی مصر در این باره واضح است و این نوع تبعیض در آن جایی ندارد و مجاز نیست. قطعا از یکی از ابزارهای پارلمانی خود استفاده خواهم کرد تا از مسئولان بپرسم چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود و اگر تکرار شد باید افراد خاطی مجازات شوند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.