خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کنست اسرائیل لغو تابعیت فلسطینیان را تصویب کرد

پارلمان اسرائیل قرائت اول طرح لغو تابعیت و شهروندی از ساکنان قدس شرقی که دریافت مالی آنان از مقامات فلسطینی ثابت شده است را تصویب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کنست (پارلمان اسرائیل) امروز سه شنبه قرائت اول طرح لغو تابعیت و شهروندی از ساکنان قدس شرقی که دریافت مالی آنان از مقامات فلسطینی ثابت شده است را تصویب کرد.

این منبع افزود: تصویب قرائت دوم و سوم این طرح تا اجرایی شدن آن همچنان باقی است.

کنست در بیانیه ای مکتوب اعلام کرد: مجمع عمومی کنست صبح روز سه شنبه در اولین قرائت خود، طرحی را برای لغو تابعیت یا اقامت افرادی که از تشکیلات خودگردان فلسطین کمک مالی دریافت می کنند، تصویب کرد.

طبق این بیانیه، این طرح با ۸۹ رأی موافق و ۸ رأی مخالف از مجموع ۱۲۰ نماینده به تصویب رسید و برای تحقیقات بیشتر و آماده سازی طرح برای قرائت دوم و سوم به کمیته مشترک داخلی و کمیته کنست بازگردانده می شود.

این طرح تصریح می کند هر شهروند یا مقیمی که به جرمی محکوم شود که به منزله نقض اعتماد نسبت به اسرائیل باشد و برای آن جرم، حکم زندان صادر شده باشد و ثابت شود که تشکیلات خودگردان فلسطین برای انجام آن هزینه ای به او می‌پردازد، امکان لغو تابعیت یا اقامت دائم او وجود دارد و وی به مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان یا به نوار غزه تبعید می شود.

منبع میدل ایست
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.