خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر معظم انقلاب: فساد، بیماری مهلک، مسری و خطرناکی است که سلامت اخلاقی را کاهش می‌دهد و مردم را ناامید می‌کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) «رهبر معظم انقلاب» در دیدار رمضانی با سران نظام و اشاره به اژده‌های هفت‌سر فساد تأکید کردند: فساد، بیماری مهلک، بسیار خطرناک و مُسری است که مردم را ناامید می‌کنند و میل به سلامت اخلاقی را کاهش می‌دهند و مبارزه قاطعانه با آن باید در رأس باشد و بخش مهمی از کارهای مهم سه قوه و همه دستگاه‌ها باشد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای با سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سابق و فعالان اجتماعی و فرهنگی در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز در جلسه‌ای که باید انجام شود و کارها را انجام دهند، با توجه به ضرورت توجه به همت و اراده همه چیز برای همه دستگاه‌ها، به بیان الزامات تعیین شعار سال و توصیه مهم اقتصادی پرداختند. و گفتند: اگر به این الزامات عمل شود، نتایج آن در کاهش تورم و احساس آسایش نسبی مردم در آخر سال دیده خواهد شد.

رهبر انقلاب در این دیدار همچنین نکات مهمی درباره توطئه‌های ظاهراً اجتماعی اما در واقع سیاسی-امنیتی دشمنان، موضوع حجاب، اسفند ماه و تحولات جهانی بیان کردند.

انقلاب اقتصادی امسال را شعاری مهم و حساس بخواند و افزود: انتخاب شعار اقتصادی به معنای بی‌اعتنایی به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیست که چرا مشکلات از جمله تورم بالا، باعث افزایش فقر و در مقابل، افزایش تبعیض و ثروت‌های حرام می‌شود و ایجاد فساد می‌شود. بر فرهنگ و افکار و رفتار مردم تاثیر منفی می‌گذارند.

آن‌ها رشد را در کنار تورم مهم دانستند و گفتند: گاهی تورم در کشور کنترل شده اما رکود آورده است که البته بر اساس استدلال قوی، تورم در کنار رشد تولید امکان‌پذیر است و امیدواریم کارها، با جدی و استمرار، همراه و شعار سال محقق شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اولویت داشتن واقعی و عملیاتی شعار سال برای همه افراد و دستگاه‌ها را کاملاً متمرکز برشمردند و گفتند: باید در همه سال، توجه و همت و اراده همه مدیران و مدیران برای این کارها و عوامل اساسی باشد نه اینکه چند صباحی حرف بزنیم. ، مطلب بنویسیم و سربرگ و تقویم بزنیم بعد از همه چیز فراموش شود و شعار سال به انزوا و حاشیه برود.

آن‌ها در تبیین معنای اولویت واقعی به شعار سال در دولت، مجلس، قوه‌قضائیه و همه دستگاه‌ها می‌گویند: استفاده از همه امکانات و امکانات سخت‌افزاری از جمله منابع طبیعی و خدادادی و زیرساخت‌ها و ابزارهای نرم‌افزاری مانند نیروی انسانی خلاّق، جوانان پر انگیزه، نخبگان و صاحبان فکرهای نو، برای اجرای شعار سال نیاز است.

استفاده از امکانات رسانه‌ای، تجربیات مفید، عناصر مجرّب و حتی ارتباطات خارجی برای گسترش بیشتر اقتصادی با سایر کشورها، نکات دیگری بود که رهبر انقلاب در تشریح معنای ارزش داشتن شعار سال بیان بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرهیز از حاشیه‌سازی و مانع‌تراشی برای شعار سال از جمله نگاه‌های سیاسی و جناحی و یا مصوبات تورمزا را شروط دیگری دانستند که شعار سال را معنا و مفهوم واقعی می‌بخشد.

آن‌ها در جمع‌آوری این بخش از سخنانشان می‌گویند: اگر این اولویت در عمل محقق شود، افراد خبره، شعار سال را در شاخص‌های درک کنند و مردم هم در زندگی خود تا حدی آسایش را احساس کنند.

دیگر سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مقامات رسمی و کارگزاران نظام به الزامات عملیاتی شدن شعار سال اختصاص داشت.

«همکاری حقیقی و واقعی سهه» از جمله قوانینی است که نیاز به بخش‌های اجرایی و «پیگیری‌های جدی و مستمر تصمیمات تا رسیدن به نتیجه» دارند، دو الزام مهمی بود که رهبری به آن اشاره کرد.

ایشان با اشاره به تذکرات مستمر خود در جلسات خصوصی درباره پیگیری تصمیم‌گیری، وجود طرح‌های نیمه‌تمام را ناشی از کم‌توجهی به مقوله «پیگیری» دانستند و در بیان نمونه‌های عینی گفتند: چند شرکت بزرگ دولتی که سود خوبی دارند، به رئیس جمهور. قول داده بود برای خدمت به مردم، طرح‌های عمرانی در مناطق مختلف کشور اجرا می‌کنند اما اکنون مشخص می‌شود که قانع‌کننده‌های انجام نشده‌اند.

«ثبات در سیاست‌ها و تصمیم‌های اقتصادی»، سومین الزامی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آن را زمینه‌ساز اجرای شعار سال خواندن و تغییر در این سیاست‌ها کرد، بسیار مضر و باعث بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه آخر، با نظر خرسندی از حضور افراد دارای فهم و دانش اقتصادی خوب در دولت، اقدام کلیدی و زمینه‌ساز جهش اقتصادی از جمله «استفاده از امکانات دریا و اقتصاد دریا پایه»، «بهره‌گیری از موقعیت حساس و ممتاز جغرافیایی». کشور برای حمل و نقل بین‌المللی بخصوص در مسیر شمال-جنوب، «احیاء معادن» و «تولید مسکن» را خواستار شدند.

انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان، تحولات سیاسی جهان را بسیار سریع و در عین حال در جهت تضعیف جبهه دشمنان جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: برای استفاده از این فرصت باید در سیاست خارجی تحرک و ابتکار و فعالیت های خود را افزایش دهید.

ایشان در بیان نشانه‌های تضعیف مقابل ایران در نظم جدید جهان آینده گفتند: یکی از مهمترین مخالفان ایران در دنیا آمریکا است که نشان می‌دهد آمریکای اوباما از آمریکای بوش، و آمریکای بوش از آمریکای اوباما، و آمریکای این آقا از آمریکای قبلی ضعیف‌تر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه مطرح کردند: دو قطبی ایجاد شده در انتخابات دو سال قبل آمریکا هنوز با شدت وجود دارد، آمریکا بحران رژیم مخالف را می‌تواند حل کند، آمریکا اعلام کرده که قصد ایجاد جبهه متحد عربی ضد ایران را دارد. اما امروز بر عکس آنچه می‌خواست اتفاق افتاده و مجموعه‌های عربی با ایران رو به افزایش است در حالی که آمریکا با فشار سیاسی و می‌خواست هسته‌ای را بر اساس برنامه خود پایان دهد اما نمی‌توانست.

آن‌ها در ادامه بیان مصادیق رو به ضعف بودن آمریکا نشان دادند: جنگ آمریکا را راه انداخت اما این جنگ باعث می‌شود در میان این کشور با اتحادیه اروپا شکست بخورد که در واقع کتک جنگ را آنها می‌خورند اما سودش را آمریکا می‌برد.

رهبر انقلاب افزودند: آمریکا، آمریکای لاتین را حیاط خلوت خود می‌دانند اما دولت‌های متعدد ضد آمریکایی در آنجا سر کار آمده‌اند. ضمناً آمریکا می‌خواست ونزوئلا را زیر و رو کند و حتی برای آن رئیس‌جمهور جعلی با پول و سلاح و لشکر هم درست کرد اما ناکام ماند.

«کسری بودجه سنگین آمریکا که معادل درآمد سالانه آن است» و تضعیف دلار آمریکا به شکلی که برخی از آن‌ها در حال حاضر با پول‌های ملی مخالف هستند، نمونه‌های دیگری بودند که رهبر انقلاب با مجموعه‌ای از آنها می‌گفتند: آمریکا که در رأس دشمنان نظام بود. اسلامی است رو به ضعف است.

او در رژیم خاص رژیمی یعنی دشمن دیگر جمهوری نیز با اشاره به این رژیم در طول عمر ۷۵ ساله خود اسلامی هرگز گرفتاری‌های هولناکی مانند امروز نبوده است، به بیان مصادیقی از آشفتگی و وضعیت رو به فروپاشی آن پرداختند و گفتند: رژیمی رژیمی تزلزل. دارد و در چهار سال، چهار نخست وزیر عوض کرده است، ائتلاف های حزبی در آن، شکل نگرفته، متلاشی می شوند، دو قطب سیاسی شدید در سراسر رژیم جامع وجود دارد که تظاهرات صدها هزار نفری در برخی از شهرها را نشان می دهد و اینکه بخواهند با چند موشک. زدن این ضعف‌ها را جبران نمی‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به انتشار مطالبی در مورد تعداد افرادی که از اسرائیل خارج می‌شوند به دو میلیون نفر می‌رسند، هشدارهای پی در پی مقام‌های آشکار به نزدیک بودن فروپاشی این رژیم را از نشانه‌های دیگر تضعیف‌ها دانستند و به کنایه‌ها گفتند: ما گفته بودیم ۲۵ سال دیگر را نمی‌بینند اما گویا عجله دارند و زودتر می‌خواهند بروند.

آنها، دهها برابر با قدرت گروههای فلسطی و افت فلسطی اسلو و ضاح یاسر عرفات به فلسطینی شیرهای مقاومت را از دیگر نشانه‌های تضعیف جبهه ضدّ ایران و تقویت مقاومت خواندند.

رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به توطئه دشمنان برای داخل کشور پرداختند و گفتند: توطئه‌هایی برای داخل کشور بوده‌اند و خواهند بود که سال گذشته با رهبر زن و با حمایت از دستگاه‌های جاسوسی غربی‌ها انجام شد، از این دست بود.

آنها با اشاره به وضعیت اسف‌بار ناامنی زنان در غرب گفتند: این افراد را که در برخی از آنها زنان به اذعان می‌گویند، در خیابان یا اردوگاه و ارتش‌ها هم امنیت ندارند و حتی مثلاً زن مسلمان محجبه هم که برای شکایت به دادگاه آمده است. است، با ضربه شاکی به قتل و شهادت می‌رسد، برای جمهوری اسلامی که برترین شأن را برای زن قائل است، خط و نشان می‌کشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به فریب خوردن افراد در حوادث سال گذشته، می‌گوید: عده‌ای در داخل مناطقی که فریب‌ها بودند، به دشمن خارجی و افراد خائن خارج از کشور، آزادی زن را سر می‌دادند که به جای حرف متین بودند. استدلال منطقی با هوچیگری همراه بود.

ایشان با بیان اینکه موضوع سیاسی فقط مربوط به پوشش نیست، حضور فعال زنان و دختران ایرانی در حوزه‌های تحصیلی، فعالیت‌های اجتماعی، مناصب مدیریتی و حضور فعالان در مبارزات قبل از انقلاب و دفاع مقدس و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز هستند. قدس، اشاره کردند و افزودند: در کدامیک از این مسائل در کشور آزادی وجود ندارد؟ در کجای دنیا زنان مانند ایران این همه فعالیت دارند که زن ایرانی با افتخار و سربلندی انجام می دهند؟

انقلاب در تبیین الزامات شرعی و قانونی حجاب گفته‌اند: در پوشش رهبر، حجاب، مرزی شرعی و قانونی نه رابطه ای دولتی، و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است.

او با بیان اینکه از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده حرکت به این کار می‌کنند، یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، متوجه حجاب می‌شوند، می‌گویند: اگر پشتیبان خود را کشف کنند و با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی مبارزه کنند، این کار را نمی‌توان چون خیلی کرد. از آنها اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این مهم حل خواهد شد که در اولین هفته‌های انقلاب، امام بزرگوار مسئله حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند. همان طور که دشمن با نقشه و برنامه وارد شده است، باید باید نقشه و برنامه داشته باشد که باید انجام دهد و بدون برنامه پرهیز شود.

«انتخابات مجلس اسلامی و مجلس خبرگان» در اسفند ماه امسال موضوع دیگری بود که رهبر انقلاب با انقلاب بر آن نشست، می‌گفتند: انتخابات می‌تواند مظهر قدرت ملی باشد و اگر درست اجرا شود کشور و ملت و دولت را نشان می‌دهد که هر چه باشد. ضعیف تهاجم و فشار دشمنان بیشتر می‌شود بنابراین باید قوی باشد که یکی از ابزارهای مهم قدرت، انتخاب است.

ایشان در همین زمینه افزودند: افراد مرتبط، راهبرد «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت» را از هم اکنون مشخص می کنند تا انتخابات خوب سالم و با مشارکت بالا داشته باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مهم‌ترین رسانه‌ها نیز اشاره کردند و گفتند: باید سیاه‌نمایی‌ها، تخریب‌ها و توطئه‌های علیه اقتدار کشور که در فضای مجازی صورت می‌گیرند، افشاگری می‌کنند و رسانه ملی که بهحمدالله در دست افراد مؤمن و پر انگیزه است، تلاش دشمن را در این زمینه خنثی کند.

رهبر معظم انقلاب همچنین با تشکر از گزارش واقعاً خوب رئیس جمهور در ابتدای این دیدار، ماه مبارک رمضان را فرصتی بی‌نظیر برای ذکر الهی، رهایی از بلای بزرگ غفلت و قرار گرفتن در معرض انوار رحمت و هدایت پروردگار برشمردند.

ایشان با استناد به آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع)، تأثیر نیک در اعمال و رفتار را از نتایج ذکر کثیر پروردگار خواندند و افزودند: مسئولیت بزرگ مسئولیت، خدمت به مردم و اداره خوب کشور است که ذکر پروردگار در این وظایف سنگین است. آثار مثبتی خواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معنای واقعی خدمت به خدا را خدمت به خلق‌الله و پیشبرد اهداف الهی دانستند و خطاب به مردم را می‌گویند: خداوند با اعطای امکان و قدرت به مردم، این خدمت را مهم مایه امتحان ما قرار داده است. بنابراین باید با قدرشناسی فرصت نورانی رمضان، توش و توان خود را برای ادای وظایف سنگین‌مان مضاعف کنیم.

در این دیدار، رئیس‌جمهور به بیان گزارشی از فعالیت‌های ابتدایی و برنامه‌های پرداخت دولت پرداخت و گفت: قهرمان سال ۰۱ ملت بزرگ ایران بود که با ۱۴ ایستادگی و ناکام گذاشتن دشمنان در جنگ ترکیبی خوش درخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و تحولات نوروزی، تحول را به عنوان هدف اصلی دولت و گفت: از ابتدای دولت ماموریت خود را دانسته‌ایم که نقاط ضعف کشور از جمله بودجه‌های کسری، بالا بودن نرخ تورم، کاهش کالاهای اساسی، کاهش تولید و مخدوش شدن اعتماد مردم در سرمایه‌گذاری را با شیوه‌های درست جبران و نقاط قوت کشور در همه بخش‌ها را تقویت کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ تورم به انتخابی مانند اصلاحات اقتصادی در حذف آرزوی بیش از ۴۰  درصد است، گفت: شعار حکیمانه در سال ۱۱۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد» را با قوت دنبال نگاه رئیس کرد.

آقای رئیسی، رشد تولید در سال گذشته را امیدوارکننده دانست و گفت: رشد سرمایه‌گذاری ۷.۷ درصد، رشد تولید در صنعت ۸ درصد، در نفت و گاز ۹ درصد، در ماشین آلات و تجهیزات ۱۹ درصد، در خودرو ۱۹ درصد، در برخی از صنایع. سنگین ترین ماشین آلات راهسازی تا ۱۰۱ درصد بوده است و در سایر مقولات تولیدی مانند فولاد و لوازم خانگی هم رشدهای بالا بوده است.

وی افزود: دولت با وجود سیاست‌های منطقه‌ای و تقویت همکاری‌های بین‌المللی، زندگی مردم و پیشرفت کشور را به هیچ رئیس خارجی گره نزد و از این سخنان که پیشرفت کشور به برجام یا فلان قرارداد است، شنیده نشد.

رئیسی همچنین گفت: در کنار مردم و نهادهای عمومی به وعده‌های خود می‌کنیم و اگر در عملی به قول خود پایبند باشیم، آقای صادقانه آن را با مردم در میان گذاشتن.

در پایان این دیدار، نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

منبع الف
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.