خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجوز بی سابقه رژیم صهیونیستی برای یورش به مسجدالاقصی در دهه آخر رمضان

رژیم صهیونیستی در حالی که پیش‌تر گفته بود یورش روزانه شهرک نشینان صهیونیست فردا چهارشنبه با پایان عید پسح، متوقف می‌شود، مجوز تداوم تعرض به قبله نخست مسلمانان تا پایان ماه رمضان را صادر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه دهد تا پایان ماه مبارک رمضان به مسجدالاقصی یورش برند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که برای نخستین بار طی سال‌های گذشته مسئولین رژیم اشغالگر تصمیم گرفتند به تداوم یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی طی دهه اخر ماه مبارک رمضان مجوز دهند.

از سحرگاه امروز سه شنبه نیز صدها شهرک‌نشین صهیونیست با همراهی یهودا گلیک، خاخام افراطی در قالب دسته‌های مختلف و با پشتیبانی نظامیان صهیونیست در ششمین روز از ایام عید موسوم به عید پسح به مسجدالاقصی هجوم بردند.

منابع بیت المقدس گفتند از صبح امروز ۳۹۵ شهرک‌نشین صهیونیست وارد مسجدالاقصی شدند که تا ظهر این تعداد بیشتر خواهد شد.

این شهرک‌نشینان ضمن گشت‌زنی در صحن‌های مسجدالاقصی مشغول انجام رقص‌های تلمودی شدند که خشم فلسطینیان و معتکفان در آنجا را برانگیختند.

دیروز دوشنبه نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ افراط‌گرای صهیونیست با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند.

قرار بود یورش روزانه صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی فردا چهارشنبه با پایان یافتن عید پسح یهودی پایان پذیرد اما با این حساب فلسطینی‌ها، در ۱۰ روز آخر ماه رمضان نیز از تجاوزهای اشغالگران در قبله نخست مسلمانان در امان نیستند.

مقاومت نظامیان صهیونیست را در جنین هدف گرفت
جمعی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز به منطقه اطراف اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری هجوم بردند و برخی تک تیراندازهای آن در پشت بام خانه‌ها مستقر شدند که به درگیری با نیروهای مقاومت منجر شد.

گروهان‌های قدس شاخه جهاد اسلامی در گردان جنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نظامیان اشغالگر با شلیک پیاپی تیر و پرتاب بمب‌های دستی به اطراف اردوگاه هجوم آوردند؛ اما نیروهای مقاومت خودروهای زرهی آنها را با بمب‌های دستی هدف گرفته و چندین نفر را زخمی کردند.

نظامیان صهیونیست در این حمله خود پنج نفر از جوانان تحت تعقیب این رژیم در شهر جنین را بازداشت کردند.

تظاهرات ضد نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
سایت عبری زبان والا اعلام کرد که صدها نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در تل آویو، حیفا و مناطقی دیگر شب گذشته در محکومیت اظهارات نتانیاهو به خیابان آمدند.

نتانیاهو شب گذشته در یک نشست خبری گفته بود که عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در دوره کابینه‌های قبلی هم وجود داشته است و به نحوی اپوزیسیون را در تشدید عملیات‌های مقاومتی مقصر خواند.

یائیر لاپید، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و سرکرده اپوزیسیون این رژیم، در صفحه توییتر خود شدیدا به نتانیاهو و کابینه وی حمله و اعلام کرد کابینه نتانیاهو صلاحیت لازم برای اداره رژیم صهیونیستی را ندارد.

آسیب۱۲۱ فلسطینی
سازمان هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در درگیری دیروز شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینیان در جریان راهپیمایی تحریک‌آمیز این شهرک‌نشینان در شهرک بیتا در کرانه باختری دستکم ۱۲۱ فلسطینی آسیب دیدند.

این راهپیمایی شهرک‌نشینان صهیونیست در جبل صبیح واقع در شهرک بیتا در جنوب نابلس برگزار شده بود که در جریان آن نظامیان صهیونیست به سمت اهالی بیتا گاز اشک آور شلیک کرده و خبرنگاران را نیز به دلیل پوشش درگیری‌ها مورد ضرب و شتم قرار دادند.

هفت وزیر کابینه افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو از جمله بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بیش از ۲۰ عضو کنست در این راهپیمایی حضور داشتند.

شهرک‌نشینان صهیونیست در سال ۲۰۱۳ میلادی این شهرک‌ها را تأسیس کردند و وزرای راست و افراطی کابینه رژیم صهیونیستی از حامیان شهرک‎سازی در کرانه باختری و بیت المقدس هستند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.