خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مراحل انتقال بیمه بدنه پارسیان شامل چیست؟

بیمه نامه بدنه پارسیان یکی از بیمه‌های خودرو است که خسارت‌های مالی ایجاد شده برای وسایل نقلیه زمینی را جبران خواهد کرد. در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌ها و پوشش‌های این بیمه نامه و مزیت‌های آن توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)؛ بیمه پارسیان یکی از شرکت‌های خصوصی بیمه است و از سال ۱۳۸۲ به طور رسمی ‌فعالیت خود را آغاز کرده است. همچنین این بیمه‌گر توانسته سطح توانگری مالی خوبی را در طول فعالیت خود دریافت کند و مورد استقبال بیمه‌گزار‌های زیادی باشد. همانطور که می‌دانید این شرکت بیمه انواع بیمه نامه مانند: بیمه بدنه را صادر می‌کند و خدمات ویژه‌ای را برای بیمه‌گزار‌های خود در نظر خواهند گرفت. به طور کلی بیمه نامه بدنه یکی از بیمه‌های خودرو است که خسارت‌های مالی ایجاد شده برای وسایل نقلیه زمینی را جبران خواهد کرد. در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌ها و پوشش‌های این بیمه نامه و مزیت‌های آن توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری است که با توجه به درخواست بیمه‌گزار صادر می‌شود. در حقیقت ماهیت این بیمه نامه حمایتگر و پشتوانه بودن است که هنگام بروز حادثه‌های رانندگی به جبران خسارت‌ها می‌پردازد. دقت کنید که این بیمه نامه با توجه به میزان پرداختی حق بیمه از سوی بیمه‌گزار طراحی شده است و دارای دو نوع پوشش اصلی و اضافی است. بیمه‌گزار با تهیه خطرات تحت پوشش بیمه نامه می‌تواند در برابر حادثه‌های مختلفی خودروی خود را بیمه کند.

دقت کنید که بیمه بدنه تنها به جبران خسارت‌های مالی وارد شده به بدنه خودرو می‌پردازد و راننده مقصر حادثه‌های رانندگی می‌توانند از این بیمه نامه تا سقف تعهدات بیمه‌گر خود خسارت دریافت کنند. همچنین اگر به عنوان اشخاص ثالث زیان دیده در حادثه میزان خسارت بیشتری داشته باشید می‌توانید مازاد هزینه‌های مالی خود را از بیمه نامه بدنه دریافت کنید.

انواع پوشش بیمه بدنه در بیمه پارسیان

پوشش های بیمه بدنه پارسیان
پوشش های بیمه بدنه پارسیان

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، بیمه پارسیان انواع بیمه نامه‌های اتومبیل را صادر خواهد کرد و بیمه بدنه یکی از انواع بیمه‌های خودرو است. از این رو با انتخاب پوشش‌های اصلی و اضافی که برای این بیمه نامه در نظر گرفته شده است می‌توانید سقف تعهدات بیمه‌گر پارسیان را افزایش دهید و جبران خسارت داشته باشید.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه را تمام شرکت‌های بیمه‌ای ارائه خواهند کرد، زیرا این پوشش‌ها جزو موارد لاینکف بیمه نامه است و با پرداخت حق بیمه پایه خریداری می‌شوند. در نتیجه تمام بیمه‌گزار‌ها در ابتدا تمام پوشش‌های اصلی را تهیه خواهند کرد و با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توانند پوشش‌های بیشتری را خریداری کنند.

خسارت‌های اصلی تحت پوشش بیمه بدنه شرکت بیمه پارسیان شامل موارد زیر می‌شود:

  • خسارت‌های ناشی از برخورد موضوع بیمه به یک جسم ثابت یا متحرک، همچنین برخورد اجسام
  • آتش سوزی، صاعقه یا انفجار
  • سرقت کلی
  • سقوط یا واژگون کردن خودرو
  • خسارت باطری و لاستیک‌ها (تا ۵۰% قیمت نو)

در مورد خسارات وارد شده به لاستیک و چرخ‌های خودروی بیمه شده لازم است بدانید که شرکت‌های بیمه‌گر متعهد به پرداخت خسارات وارده به باتری خودرو و لاستیک‌های آن تا سقف ۵۰ درصد از هزینه قطعات نو هستند.

پوشش‌های فرعی بیمه بدنه هم با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است که به شرح زیر هستند:

  • خسارات وارد شده ناشی از دزدیده شدن لوازم خودرو از قبیل رینگ، لاستیک، رادیوپخش، آینه‌ها و سایر لوازم خودرو بدون سرقت کلی آن
  • جبران خسارات وارده ناشی از شکسته شدن شیشه‌های خودرو به دلیلی غیر از خطرات ذکر شده در پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو
  • جبران خسارات یا پرداخت غرامت برای عدم استفاده از خودرو در زمان تعمیرات پس از حادثه رانندگی
  • جبران خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و آتشفشان
  • جبران خسارات ناشی از پاشیده شدن مواد شیمیایی شامل رنگ و اسید به بدنه خودرو
  • پرداخت هزینه ایاب و ذهاب در زمان غیر قابل استفاده شدن خودروی آسیب دیده پس از وقوع حادثه رانندگی

بیمه‌گزار‌ها با توجه به نیاز و درخواست خود می‌توانند این پوشش‌ها را تهیه کنند. البته دقت کنید که هر یک از این پوشش‌ها ممکن است برای همه افراد الزامی‌ نباشند در نتیجه مهم است که قبل از خرید بیمه نامه با متخصص بیمه مشورت کنید.

نحوه محاسبه نرخ پوشش بیمه بدنه خودرو

محاسبه قیمت بیمه بدنه پارسیان
محاسبه قیمت بیمه بدنه پارسیان

شرکت بیمه پارسیان و سایر بیمه‌گر‌ها معیار اصلی تعیین قیمت و نرخ اولیه بیمه نامه را ارزش خودروی اعلام شده در نظر می‌گیرند. به این معنا که هر چه قیمت و ارزش ریالی خودروی شما بیشتر باشد باید حق بیمه بیشتری را هم پرداخت کنید. البته که عوامل دیگری هم بر روی تعیین نرخ نهایی بیمه بدنه خودرو تاثیر می‌گذارند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

مشخصات خودرو

مواردی مانند: نوع خودرو، سال ساخت، ارزش خودرو و نوع کاربری آن در تعیین نرخ بیمه بدنه خودرو موثر خواهند بود. هر چقدر ارزش خودروی مورد نظر بیشتر باشد، به طور حتم نرخ بیمه بدنه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین منظور از کاربری خودرو نوع استفاده از آن خواهد بود. آنچه که در تعیین نرخ بیمه نامه بدنه با توجه به نوع کاربری تاثیر می‌گذارد، میزان ریسک بروز حادثه مربوط به خودروهای مختلف است. به عنوان مثال: خودروهای آمبولانس، آتش‌نشانی، تاکسی و خودروهای باربری نسبت به خودروهای شخصی ریسک بالاتری در بروز حادثه دارند. بنابراین نرخ بیمه بدنه آن‌ها بیشتر از خودروهای شخصی خواهد بود.

پوشش‌های اضافی

همان‌طور که اشاره کردیم، تمام بیمه‌گزارها برای دریافت بیمه بدنه خودرو می‌توانند در ابتدای قرارداد، تنها پوشش اصلی بیمه بدنه را انتخاب کنند. اما در صورت تمایل و برای افزایش پوشش‌های بیمه بدنه خودرو، امکان دریافت پوشش‌های الحاقی با پرداخت هزینه بیشتر میسر خواهد بود. اضافه شدن هر کدام از پوشش‌های الحاقی، هزینه‌ای خواهد داشت که می‌تواند روی نرخ بیمه مورد نظر شما تاثیر بگذارد.

تخفیفات بیمه نامه

تخفیفات بیمه به طور معمول توسط شرکت‌های بیمه‌گر اعمال می‌شوند که این تخفیف‌ها شامل: تخفیف خودروی صفر، تخفیف میزان ارزش خودرو، تخفیف عدم خسارت و همچنین تخفیف خرید نقدی بیمه خواهد بود.

مواردی که گفته شد، بر روی نرخ بیمه نامه تاثیر خواهند گذاشت در نتیجه مهم است که قبل از خرید این بیمه نامه از سامانه بیمه دات کام برای تهیه بیمه بدنه استفاده کنید. به طور حتم خرید بیمه نامه به صورت حضوری یکی از دغدغه‌های افراد است، اما با راه اندازی کارگزاری بیمه دات کام می‌توانید با شرایط عالی بیمه نامه‌های مختلف را از شرکت‌های بیمه‌ای به صورت آنلاین خریداری کنید.

در حقیقت بیمه دات کام با استعلام و مقایسه قیمت‌ها و خدمات شرکت‌های بیمه‌ای، بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی بهترین گزینه‌های خرید بیمه را برای شما نمایش می‌دهد. همچنین این سامانه با تمام شرکت‌های بیمه همکاری دارد و می‌توانید خدمات بیمه بدنه را از بیمه پارسیان دریافت کنید.

روند دریافت خسارت از بیمه پارسیان

اگر دچار حادثه شوید برای دریافت خسارت‌های مالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی باید به یکی از مراکز پرداخت خسارت بیمه پارسیان مراجعه کنید. با پر کردن فرم‌های مربوطه تشکیل پرونده دهید و مدارک مورد نیاز را به بیمه‌گر خود تحویل دهید. دقت داشته باشید که برای اعلام خسارت حداکثر تا ۵ روز کاری فرصت دارید. مدارک مورد نیاز برای بررسی و ارزیابی خسارت عبارتند از:

  • اصل و کپی بیمه بدنه
  • اصل و تصویر گواهینامه راننده مقصر
  • اصل و کپی بیمه شخص ثالث
  • کپی سند مالکیت خودرو
  • اصل و کپی کارت ملی بیمه‌گزار و مالک خودرو
  • اصل فاکتورهای اقلام خریداری ‌شده

به طور کلی توصیه می‌کنیم که در کنار بیمه ثالث از بیمه بدنه هم استفاده کنید تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران هزینه‌ها نداشته باشید. کارگزاری آنلاین بیمه دات کام، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین بیمه از جمله بیمه بدنه خودرو است. شما می‌توانید با ورود به این سایت، قیمت و شرایط انواع بیمه‌نامه را از معتبرترین شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید و با هم مقایسه کنید. ضمنا، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌های کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملا بیطرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه بدنه ماشین مناسب شرایط‌تان را در کمترین زمان از اینجا  بخرید و بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.