خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رنگ‌ها در قرآن از نگاه هنرمند سعودی

محمد المصلی، هنرمند سعودی در جلسه‌ای با عنوان «رنگ‌ها در قرآن»، به بیان مفهوم رنگ در قرآن و معانی مختلف آن و همچنین اعجاز علمی قرآن در این زمینه پرداخت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمد المصلی، هنرمند هنرهای تجسمی سعودی در جلسه‌ای با عنوان «رنگ‌ها در قرآن» که در انجمن هنرهای تجسمی شرق عربستان در دمام برگزار شد به بیان رنگ‌ها در قرآن پرداخت.

او تصریح کرد: رنگ‌ها با احساسات مرتبط هستند، ممکن است از یک رنگ متنفر باشیم یا دوست داشته باشیم اما فقط به این دلیل که با یک موقعیت خاص مرتبط است.

این جلسه بخشی از سخنرانی‌هایی است که در مورد کتاب این هنرمند سعودی با نام «رنگ‌ها در قرآن» برگزار شد. وی با تقسیم این رنگ‌ها به سرد و گرم و یا رنگ‌های اصلی و فرعی گفت: در قرآن کریم نیز به برخی از این رنگ‌ها اشاره شده است.

مصلی خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع رنگ‌ها در قرآن کریم حاصل تحقیقاتی علمی است که از منظر هنری به واژه‌های هنری ذکر شده در آیات قرآن می‌پردازد.

وی در محورهای جلسه به ماهیت رنگ‌های ذکر شده در قرآن، آیات ذکر شده در قرآن و اعجاز قرآنی درباره این رنگ‌ها پرداخت.

به گفته وی لفظ «الوان» به معنای رنگ‌ها فقط در ۷ آیه از قرآن کریم و هفت موضع آمده و این تعداد با تعداد رنگ‌های طیف مرئی برابر و این امر به گفته او جنبه‌ای از اسرار الهی در کائنات است. کلمه رنگ در قرآن گاهی برای بیان شکل رنگ و صفت آن آمده و گاه نمادی از امور دیگر است و «صبغ» که در قرآن آمده است، تنها به معنای رنگ نیست بلکه به معنای پوشش رنگی و یا بیان شدت آن رنگ در قرآن کریم است. رنگ در قرآن کریم گاهی برای بیان صفات انسانی نیز استفاده شده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.