خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عربستان مطمئن باشد شکست رسوا کننده ای خواهد خورد

به گزارش ادیان نیوز، شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد: «سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در  سخنرانی خود در مورد آخرین تحولات منطقه و اوضاع لبنان سخن گفت.»
دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به اوضاع لبنان پرداخت و موضوع گفتگو با حزب المستقبل را علی رغم سنگ اندازی های برخی چهره های سیاسی در حال جریان اعلام کرد.
سید حسن نصرالله در ادامه از سخنان عده ای مغرض در مورد پرونده ترور رفیق حریری را دخالت غیرقانونی و غیرمسئولانه توصیف کرد.
سید حسن نصرالله اتهام هایی که در خصوص دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری لبنان در رسانه ها منتشر می شود را بی اساس دانست. وی عربستان به ویژه سعود الفیصل وزیر خارجه این کشور را مقصر اصلی در مسئله ریاست جمهوری لبنان عنوان کرد.
سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به ائتلاف اعراب علیه یمن بیان کرد: «اقدام سران عرب در تشکیل ائتلاف علیه یمن شهامت پوشالی است، چرا که سران عرب و عربستان در مورد اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بی تفاوت بودند و جرأت هیچ اقدامی نه طوفان قاطع و نه حتی نسیم قاطع را از آنها شاهد نبودیم.»
ملت فلسطین هنوز از اعراب کمک می‌خواهد. فلسطینی‌ها از اعرابی کمک خواستند که هیچ کاری نکردند. پس چنین شجاعتی و قاطعیتی در مورد یمن از کجا آمده است؟
سران عرب اسرائیل را نه دشمن و نه حتی تهدید هم نمی دانند و این مایه تاسف است. اینکه سران عرب می گویند جنگ یمن پاسخ به ندای منصور هادی صورت گرفته یک ادعا و توهم است. هیچ دلیلی مبنی بر اینکه اوضاع جدید یمن که توسط انصارالله رقم خورد، امنیت عربستان را تهدید می کند، وجود ندارد.
حوثی ها همواره با لحن دوستانه با عربستان برخورد می کردند و تا قبل از طوفان قاطع، یک بار هم عربستان را تهدید نکرده بودند.
وی در ادامه به اتهام هایی که اعراب در مورد دخالت ایران در یمن متوجه کرده بودند اشاره کرد و افزود: «اینکه ایران یمن را اشغال کرده یک دروغ بزرگی است که نیازی به بیان آن هم دیده نمی شود.»
نصرالله در ادامه به نحوه نگاه عربستان به ملت ها اشاره کرد و افزود: «عربستان هیچگاه به اراده ملت های منطقه احترام نگذاشته و اصلا ریاض ملت ها و اراده آنها را هیچ و پوچ می داند و برای آن احترام قائل نیست.»
وی در ادامه تأکید کرد: «شکست سیاست های خارجی عربستان در منطقه باعث شد تا به باز کردن جبهه جدیدی علیه ایران در منطقه روی آورد تا بلکه شکست های خود را در  منطقه جبران نماید.»
سید حسن نصرالله در ادامه افزود: «عربستان و سران عرب ایران را به دخالت فلسطین متهم می کنند و به این بهانه می خواهند در مورد حمله نکردن به اسرائیل سرپوش بگذارند. فلسطین به ایران روی آورد چون هیچ خیری از اعراب ندید و این یک امر طبیعی است و دخالتی از ایران صورت نگرفته است.»
وی در ادامه افزود: «عربستان ایران را به دخالت در عراق متهم می کند؛ در حالی که سازمان های اطلاعاتی عربستان و مقامات امنیتی این کشور داعش را به وجود آوردند. ریاض با ارسال خودرو برای فرماندهان داعش جهت بمبگذاری آنها و انجام عملیات ترور عراق را به پرتگاه رساندند.»
وی در ادامه افزود: «مردم سوریه اجماع دارند تا راه حل سیاسی به اوضاع عربستان خاتمه دهد ولی عربستان مانع تحقق این هدف شده و با حمایت از تروریسم در سوریه تنها می خواهد این کشور را نابود کند تا بلکه نظام بشار اسد ساقط شود و به اهداف خود برسد.»
وی در ادامه بیان کرد: «آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر مسلمین جهان هیچگاه مانند سران عرب به متحدان خود امر و نهی نمی کند ولی سران عرب همواره برای اهداف خود متحدانشان را به خواری و ذلت سوق می دهند.
عربستان سیطره خود را بر یمن از دست داد و بعد از حمایت میلیاردها دلاری از تروریسم در یمن می بیند به نتیجه ای نرسید، به همین دلیل گزینه جنگ با مردم یمن را انتخاب کرد.»
وی در پایان خاطر نشان کرد: «یمنی ها با مقاومت قطعا بر عربستان پیروز خواهند شد. ریاض بداند نخواهد توانست از طریق حملات هایی به نتیجه ای برسد. ارتش آمریکا که قوی تر از ارتش عربستان است نتوانست به نتیجه ای از حملاتت هوایی در مقابل داعش و القاعده برسد.
عربستان مطمئن باشد شکست مفتضحانه ای در یمن خواهد خورد و همه باید نسبت به راه حل سیاسی در یمن پا پیش بگذارند.»
منبع: جام
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.