خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چهارمین روز گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت کاتولیک در کنیا

چهارمین روز نشست گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت کاتولیک در کنیا برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گفتگوی شیعیان و کاتولیک، روز چهارم، رویداد مهمی بود که در آن دکتر شمالی این فرصت را داشت تا تجربیات سفر خود را از طریق گفتگوی مسیحی و مسلمان به اشتراک بگذارد. محور بحث ها حول « اهمیت وحدت میان ادیان مختلف و نیاز به روابط و گفتگوهای بین ادیان در جوامع ما » بود. این گزارش به نکات کلیدی و فعالیت هایی که در این رویداد انجام شده است اشاره می کند.

سخنرانی دکتر شمالی:

دکتر شمالی، سخنران و محقق محترم، در مورد تجربیات خود در گفتگوی مسیحی و مسلمان، سخنرانی قابل تاملی ارائه کرد. وی بر اهمیت وحدت میان مذاهب مختلف برای رشد و پیشرفت جامعه تاکید کرد. وی بر لزوم تسامح، احترام و حفاظت از ایمان و عبادت‌های یکدیگر تاکید کرد. دکتر شمالی از حاضرین خواست تا روی نقاط مشترک خود تمرکز کنند و در جهت به حداقل رساندن اختلافات خود تلاش کنند. او همه را به خدمت به خدا و بشریت با فروتنی تشویق کرد و به آنها یادآوری کرد که جستجوی ملکوت خدا باید شامل زندگی در هماهنگی با دیگران باشد.

جلسه پرسش و پاسخ:

پس از سخنرانی دکتر شمالی، حاضران فرصتی برای طرح پرسش و گفتگوی معنادار داشتند. در این جلسه خاطرنشان شد که نیاز شدیدی به روابط و گفتگوهای بین ادیان در جوامع ما وجود دارد. حاضران بر اهمیت شکستن کلیشه های پیرامون ادیان و باورها اذعان داشتند و بر لزوم تبیین آنها به شیوه ای محبت آمیز و دلسوزانه تاکید کردند. توافق شد که از یکدیگر برای گفتگو و یادگیری از یکدیگر برای تقویت تفاهم و وحدت ضروری دعوت کنند.

بازدید از مرکز اسلامی جعفری:

در بعدازظهر، خواهران مسلمان و کاتولیک به همراه پدر ویلیام اسکولدارک از مرکز اسلامی جافری (جعفری) بازدید کردند. به گروه، اجازه بازدید از مجموعه داده شد و خواهران این فرصت را پیدا کردند که وارد مسجد شوند، سوال بپرسند و حتی نماز بخوانند. لحظه قابل توجهی بود که خواهران کاتولیک در مسجد احساس راحتی و مسحور کردند. آنها توانستند سؤالات کلیدی خود را بپرسند و حس کنجکاوی خود را متحول کنند و در عین حال درک متقابل و قدردانی از مکان های عبادت یکدیگر را تقویت کنند.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.