خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایران در اعتراض به آتش زدن قرآن، سفیر تازه خود را به سوئد نمی‌فرستد

جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به آتش زدن قرآن کریم در بیرون مسجدی در استکهلم، از اعزام سفیر تازه خود به سوئد خودداری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در تویتی نوشت ایران در اعتراض به بی احترامی و آتش زدن قرآن، سفیر تازه خود را به سوئد اعزام نمی‌کند.

باید گفت روز چهارشنبه هفته گذشته و مصادف با عید قربان یک مرد عراقی الاصل در بیرون مسجد مرکزی استکهلم، پایتخت سوئد، صفحاتی از قرآن کریم را پاره و آتش زد.

پلیس سوئد مجوز برگزاری راهپیمایی برای مرد عراقی را صادر کرده بود.

کشورهای اسلامی در واکنش به هتک حرمت قرآن، آن را توهین به مقدسات مسلمانان خواندند و خواستار مجازات عاملین آن شدند.

جمهوری اسلامی ایران نیز با احظار کاردار سوئد در تهران آتش زدن قرآن را محکوم و آن را توهین به مقدس ترین مقدسات مسلمانان خواند.

در ادامه وزارت خارجه ایران از عدم اعزام سفیر تازه خود به سوئد خبر داد.

وزیر خارجه ایران روز گذشته (یک شنبه) در تویتی نوشت: “اگرچه پروسه اداری انتخاب سفیر تازه ایران به سوئد به اتمام رسیده اما ایران در اعتراض به صدور مجوز از سوی دولت سوئد برای تظاهراتی که در آن قرآن به آتش کشیده شد، تا اطلاع ثانوی سفیر تازه خود را به سوئد اعزام نمی کند.”

امیرعبداللهیان اما به مدت زمان دقیق خودداری ایران از اعزام سفیر تازه اش به سوئد اشاره ای نکرد.

پلیس سوئد در ارتباط با صدور مجوز برای تظاهرات روز چهارشنبه هفته گذشته خود برای مرد عراقی گفت این کار را در راستای آزادی بیان انجام داده و اگرچه قرآن سوزی ممکن است پیامدهایی در زمینه سیاست خارجی داشته باشد اما خطرات و پیامدهای امنیتی آتش زدن قرآن به گونه ای نبود که مجوز صادر نشود.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.