خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نصرالله انتخاب یک مسیحی برای سوزاندن قرآن را فتنه صهیونیست ها خواند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: قرآن سوزی در سوئد حادثه‌ای خطرناک و دردناک است و باید تمام آزادگان جهان آن را محکوم کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی با محکومیت شدید قرآن سوزی در سوئد گفت: شخصی که اقدام به قرآن سوزی در سوئد کرد یک عراقی مسیحی است که با موساد اسرائیلی در ارتباط است.

وی افزود: انتخاب یک مسیحی برای سوزاندن قرآن نشانه برنامه ریزی صهیونسیتی برای شعله ور کردن آتش فتنه میان مسلمانان و مسیحیان است.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: اقدام واتیکان قابل توجه بود و کلیساهای عراق با انتشار بیانیه این حادثه را محکوم کردند.

وی گفت: باید مسلمانان و مسیحیان برای جلوگیری از بی حرمتی به مقدسات و جلوگیری از شعله ور شدن آتش فتنه یا یکدیگر همکاری کنند. موضع کشورهای عربی و اسلامی و اتحادیه عرب باعث شد غرب متنبه شود و اتحادیه اروپا و آمریکا در قبال این حادثه موضع گیری کنند و سوئد نیز از موضعش عدول کند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: باید از کشورها و حکومت هایمان بخواهیم تا از اتحادیه اروپا بخواهند مانع تکرار چنین جنایاتی شود.

وی گفت: جنگ ژوئیه حادثه ای سرنوشت ساز بود زیرا سرنوشت لبنان را ترسیم کرد. پروژه خاورمیانه جدید در برابر مقاومت لبنان، فلسطین، عراق و پایداری سوریه با شکست مواجه شد. جنگ ژوئیه به اعتراف همه نتوانست اهداف رژیم صهیونیستی را در سطوح میدانی و نظامی محقق کند.

وی افزود: هدف اساسی جنگ ژوئیه نابودسازی مقاومت لبنان و وادار کردن این کشور به تسلیم شدن در برابر شروط اسرائیل و آمریکا در قبال ساختار جدید منطقه بود. توان بازدارندگی مقاومت هر روز فعال تر و قوی تر می شود و در عوض توان بازدارندگی دشمن هر روز فرسوده تر می شود.

سید حسن نصرالله گفت: توان بازدارندگی برای مقاومت محقق شده است و مردم به این بازدارندگی اطمینان دارند در حالی که مردم در رژیم صهیونیستی با ترس و وحشت زندگی می کنند. معادله بازدارندگی مقاومت از طریق تقویت امکانات و به رغم توطئه ها و حوادث جاری تقویت شده است. به رغم مشکلات و تهدیدها ما این دستاورد را حفظ و حتی آن را تقویت نمودیم تا از لبنان حمایت کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره می کوشد معادلات را از طریق حمله به غزه و اردوگاه جنین به نفع خود تغییر دهد. هدف رژیم صهیونیستی برای احیای چهره خود به عنوان یک قدرت به خاطر پایداری اهالی اردوگاه و شهر جنین و شجاعت رزمندگان آن با شکست مواجه شد و دلیل این شکست ادامه عملیات مقاومت در جنین و سایر مناطق است.

وی خاطرنشان کرد: دو سوم مردم فلسطین در کرانه باختری معتقدند که دشمن صهیونیستی رو به زوال است و این انگیزه ای برای استمرار مقاومت است. شکست دشمن در جنگ ژوئیه رژیم صهیونیستی را در سراشیبی قرار داد. پیروزی ۲۰۰۶ پروژه “اسرائیل” بزرگ را پایان داد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: هیچ دستاوردی را انحصارا متعلق به خودمان، حزبمان یا طایفه مان نمی دانیم. به مردم لبنان می گوییم که به وظیفه مان عمل کرده ایم و همچنان به وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی مان در قبال کشور و مردممان عمل می کنیم. هر کاری که در چند دهه اخیر انجام داده ایم در راه خدا بوده و وظیفه مان در قبال کشور و ملتمان بوده است.

وی درباره حادثه امروز در مرز لبنان و فلسطین اشغالی گفت: این حادثه در دست بررسی است. ارتش لبنان از سال ۲۰۰۶ تا امروز به مسئولیتش عمل می کند. رژیم صهیونیستی حریم لبنان را بارها نقض کرده و ما با پهپادهایمان، پدافند هوایی را فعال کردیم.

منبع تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.