خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پلیس سوئد با درخواست سوزاندن تورات و انجیل موافقت کرد

پلیس سوئد روز جمعه با درخواست برگزاری تجمع برای سوزاندن تورات و انجیل در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی موافقت کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رسانه‌های سوئدی می‌گویند پلیس سوئد با درخواست مجوز برای سوزاندن تورات و انجیل به عنوان کتب آسمانی یهودیان و مسیحیان موافت کرده و تجمع فردا و در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم برگزار خواهد شد. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که مردی ۳۰ ساله این درخواست را داده است.

به گزارش رسانه صهیونیستی آی ۲۴ نیوز، این مرد گفته است که چنین تجمعی پاسخی است به آتش زدن قرآن در مقابل مسجد استکهلم و همچنین تجمعی نمادین «در حمایت از آزادی بیان» است.

زیو نوو کولمان، سفیر رژیم صهیونیستی در سوئد گفت که از درخواست‌ها برای سوزاندن کتاب مقدس شوکه و وحشت زده شده است. او اوایل ژوئیه در توییتر خود در این خصوص نوشت: «این کار به وضوح یک عمل نفرت انگیز است که باید متوقف شود».

گفتنی است، پیش از این آتش زدن و هتاکی به قرآن که مجوز آن از سوی پلیس سوئد صادر شده بود، واکنش شدید مسلمانان در سراسر دنیا را به همراه داشت. مقامات کشورهای مسلمان اقدام سوئد را محکوم کرده و بیان کردند که آزادی بیان نباید توجیه و دستاویزی برای بی‌احترامی به مقدسات مسلمانان در سراسر جهان شود.

منبع مشرق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.