خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ابراز نارضایتی آنکارا از سخنرانی پاپ در مورد نسل کشی ارامنه

به گزارش ادیان نیوز،  آنکارا در واکنش به سخنان پاپ اعلام کرد آنچه پاپ گفته است ارتباطی به وقایع تاریخی ندارد. ترکیه سفیر واتیکان را برای توضیح خواستن درباره استفاده پاپ از این واژه احضار کرد.
پاپ در مراسم یکصدمین سالروز کشتار ارامنه در دوران حکومت عثمانی، گفت: در قرن گذشته، خانواده بشری ما با سه تراژدی گروهی و بی سابقه مواجه شد، نخستین آن که به عنوان اولین نسل کشی قرن بیستم به شمار می رود در مورد ارامنه صورت گرفت.
وی افزود دو مورد دیگر از سوی نازیسم و استالینیسم روی داد، در دهه های اخیر نیز قتل عام هایی در کامبوج، رواندا، بوروندی و بوسنی صورت گرفته است.
وی در تویتر سخنان پاپ را ادعاهای بی اساس توصیف کرد و مدعی شد؛ نمی توان سخن پاپ را که ارتباطی به وقایع قانونی و تاریخی ندارد، پذیرفت.
وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای از سخنان پاپ ابراز ناامیدی کرد و از او به علت نادیده گرفتن درد و رنج های مسلمانان و دیگر گروههای دینی انتقاد کرد و افزود: سخنان پاپ پیام صلح و آشتی و گفتگو را که وی در سفر خود به ترکیه بیان کرده بود نقض کرد.
روزنامه های ترکیه نیز به نوبه خود از سخنان پاپ ابراز نارضایتی کردند. روزنامه جمهوریت نوشت: پاپ به عنوان اولین کسی که به کاخ رفت، واژه نسل کشی را به کار برد.
این روزنامه به این موضوع اشاره داشت که پاپ اولین کسی بود که در ماه نوامبر ۲۰۱۴ از کاخ جدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بازدید کرد
منبع:  العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.