خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گسترش درگیری قومی و مذهبی میان مسلمانان و هندوها

درگیری قومی و مذهبی میان مسلمانان و هندوها در هند درحال گسترش در شمال هند است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مقامات پلیس ایالت هاریانا با اشاره به درگیری قومی و مذهبی میان مسلمانان و هندوها اعلام کردند: درگیری خشونت بار میان گروه‌های مسلمان و هندوهای افراطی تا روز گذشته ادامه داشت و در پی آن چندین خانه و مغازه به آتش کشیده شده است. با حمله هندوها به قبرستان مسلمانان و مساجد، چندین مقبره و مسجد نیز به کلی ویران شده یا به خاکستر تبدیل شده است.

دور جدید ناآرامی‌های مذهبی در هند هفته گذشته در گورگورام آغاز شد. این درگیری‌ها تاکنون ۷ کشته برجای گذاشته که یکی از آن‌ها امام جماعت جوان یک مسجد بوده است. با این حال در درگیری‌های جدید ایالت هاریانا تاکنون کسی کشته نشده اما شش نفر به جرم آتش زدن مقابر و کسب و کارها بازداشت شده‌اند.

گزارش‌ها از منطقه حاکی از آن است که با شدت گرفتن درگیری مذهبی، بسیاری از خانواده‌های مسلمان منازل مسکونی خود را در مرکز ایالت ترک کرده و برای زندگی به روستا پناه برده‌اند. بیم آن می‌رود که نفرت مذهبی گسترش یافته و درگیری‌ها به کودکان و خانواده‌ها کشانده شود.

برخی از مسلمانان هم در گورگورام می‌گویند مردانی به محل زندگی آنها آمده‌اند و آنها را تهدید به خشونت می‌کنند مگر اینکه آنجا را ترک کنند.

گفتنی است از زمانی که دولت افراطی بهاریاتاجاناتا در هند به روی کار آمده تبعیض و حملات علیه مسلمانان بیشتر شده است. مسلمانان می‌گویند هندوها با بهانه‌های مختلف از جمله ذبح گاو، حجاب و صدای اذان به آنها حمله کرده و خانه و زندگی ایشان را نابود می‌کنند. از زمانی که دولت نارندرا مودی در هند بر سر کار آمده گروه‌های افراطی هندو جرات بیشتری برای انجام حملات علیه مسلمانان یافته‌اند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.