خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«ایلان ماسک» قول داده بدون اجازه اسرائیل «استارلینک» را بر فراز غزه فعال نکند

ایلان ماسک قرار است با رییس رژیم صهیونیستی و خانواه اسرای اسرائیلی دیدار کند. اسرائیل مدعی شده او قول داده اینترنت ماهواره‌ای را فعلاً روی غزه فعال نکند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ایلان ماسک با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ اسرائیل و نمایندگان خانواده‌های گروگان‌هایی که در غزه به سر می‌برند، دیدار خواهد کرد تا انتقاد محافل صهیونیستی در مورد حمایت وی از یک توییت یهودستیزانه را خنثی کند.

سخنگوی دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه ای کوتاه گفت: قرار است مدیر اجرایی شرکت تسلا و اسپیس ایکس روز دوشنبه با نمایندگان خانواده و هرتزوگ در مورد نیاز به مهار یهودی ستیزی آنلاین به یک بحث درهای بسته بپیوندد.

گفتنی است ماسک به حمایت از یک توییت یهودی ستیزانه در پلتفرم خود یعنی ایکس متهم است. در پی این انتشار این توییت بخشی از شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی اعلام کردند تبلیغات خود را از ایکس یا توییتر بیرون می‌کشند. ۱۶۴ خاخام و فعال یهودی هم از شرکت‌های جهان خواستند در پلتفرم ماسک تبلیغات نکنند.

خبر دیگر اینکه منابع اسرائیلی می‌گویند: ایلان ماسک قول داده بدون کسب اجازه از اسرائیل، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را بر فراز غزه روشن نکند. وزیر ارتباطات اسرائیل گفت: ایلان ماسک موافقت کرده است که استارلینک را بدون تایید اسرائیل بر روی غزه فعال نکند.

استارلینک یک سرمایه گذاری اینترنتی ماهواره ای است که توسط اسپیس ایکس متعلق به ماسک اداره می شود و ارائه خدمات اینترنتی را در مناطق روستایی و منزوی جهان که پایانه ها و کابل های اینترنت قوی نیستند، آسان تر می کند.

شلومو کرهی، وزیر اسرائیل در پستی در ایکس، به ماسک به خاطر دستیابی به یک تفاهم اصلی تبریک گفت که براساس آن واحدهای ماهواره ای استارلینک تنها با تایید وزارت ارتباطات اسرائیل در نوار غزه فعال شوند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.