خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس جمهور منتخب آرژانتین کلاه یهودی به سر گذاشت و قول حمایت از اسرائیل را داد

خاویر میلی رئیس جمهور منتخب آرژانتین «حمایت بی‌دریغ خود را از حق دفاع از خود اسرائیل اعلام کرد، تروریسم حماس را محکوم کرد و خواستار بازگشت گروگان‌ها شد».

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، خاویر میلی، رئیس جمهور منتخب آرژانتین، از محله سنتی یازدهم در بوئنوس آیرس که به خاطر جمعیت قابل توجه یهودیان ارتدوکس شهرت دارد، بازدید کرد. او در دیدار شنبه شب خود در یکی مراسمات مذهبی یهودیان شرکت و با خاخام شناخته‌شده کابالیست، «دیوید پینتو»، دیدار کرد. او در این مراسم کیپا (کلاه یهودی) بر سر گذاشته بود.

در این مراسم، او همچنین «حمایت بی‌دریغ خود را از حق دفاع از خود اسرائیل اعلام کرد، تروریسم حماس را محکوم کرد و خواستار بازگشت گروگان‌ها شد». علاوه بر این، او برنامه خود را برای انتقال سفارت آرژانتین از هرتزلیا به قدس اشغالی اعلام کرد.

میلی از حمایت‌هایی که در طول مبارزات انتخاباتی از یهودیان صهیونیست دریافت کرد، ابراز قدردانی کرد و بر تعهد خود برای ایستادن در کنار جامعه یهودی و دولت اسرائیل تاکید کرد.

یک سال پیش، مایلی با رادیو جی، یک رسانه خبری یهودی آرژانتینی، مصاحبه‌ای انجام داد و اظهار امیدواری کرد پس از ریاست جمهوری به قدس اشغالی سفر کند و مطالعات عمیق‌تری درباره تورات، تلمود و دیگر متون مقدس یهودی داشته باشد.

خاویر میلی همچنین پیشتر در جمله‌ای معروف گفته بود که «قانون من تورات است.»

در یک برنامه تلویزیونی، میلی به ترجیح دادن کنیسه‌ها به کلیساها و گرفتن راهنمایی از یک خاخام نسبت به یک کشیش افتخار کرده بود.

خاویر میلی، نامزد حزب «توسعه آزادی» آرژانتین دوشنبه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.