خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس مسجد جامع پاریس: مسئولان فرانسوی با نفرت پراکنی علیه مسلمانان مقابله کنند

رئیس مسجد جامع پاریس ضمن محکوم کردن تهدیدها و هجمه‌های نژادپرستانه علیه مسلمانان و مساجد در فرانسه از مسئولان خواست با گفتمان ضد مسلمانان مقابله کرده و امنیت مکان‌های عبادی را حفظ کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، رئیس مسجد جامع پاریس آسیب‌ها، توهین‌ها و تهدیدهایی را که اخیراً مساجد فرانسه به‌ویژه در شهرهای شربورگ و والانس هدف قرار داده است، محکوم کرد.

شمس الدین حفیز، رئیس مسجد جامع پاریس در بیانیه‌ای حملات علیه مساجد پاریس را رفتارهای غیرقابل قبول توصیف و تأکید کرد: این حملات به دنبال تنش‌های جدی در فرانسه انجام می‌شود که هدف آن برهم زدن ثبات همزیستی دینی و وحدت جامعه ملی است.

وی افزود: مسئولان دو مسجد در شهرهای شربورگ و والانس فرانسه، یک هفته پس از کشته شدن توماس، جوان فرانسوی، با نوشته‌های نژادپرستانه و تهدیدآمیز از سوی افراد ناشناس بر روی دیوار این مساجد مواجه شدند.

رئیس مسجد پاریس با انتقاد از لفاظی‌های ضد مسلمانان که در هفته‌های اخیر در برخی رسانه‌ها و از سوی برخی از شخصیت‌های سیاسی منتشر شده بود، ابراز نگرانی کرد که اتفاقات مذکور پیامدهایی در قالب اعمال خشونت‌آمیز در جامعه داشته باشد.

مسجد جامع پاریس طی بیانیه‌ای کشتن توماس، جوان فرانسوی را در روستای کرپول محکوم و تأکید کرد که خشونت‌های نژادپرستانه‌ای که شبه نظامیان نئونازی در فرانسه اعمال می‌کنند، قابل توجیه نیست

مسجد جامع پاریس از پاسخ مقامات و پلیس فرانسه برای توقف مظاهر نفرت‌پراکنی استقبال کرد و خواستار محافظت بیشتر مسئولان فرانسوی از امنیت تمامی مکان‌های عبادی در فرانسه شد.

کشته شدن توماس نوجوان ۱۶ ساله اهل روستای کرپول در جنوب شرق فرانسه موجب شد که گروه‌ها و فعالان راست افراطی از این موضوع به عنوان بهانه‌ای برای حمله به مهاجران و اقلیت‌ها استفاده کنند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.