خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیاستمدار ترک: جهان اسلام رابطه خود با اسرائیل را کاملاً قطع کند

رئیس حزب دعوت آزاد ترکیه خواستار قطع کامل روابط کشورهای اسلامی و اسرائیل در واکنش به جنایات این رژیم در غزه شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، زکریا یاپیچی اوغلو، رئیس حزب دعوت آزاد ترکیه که بخشی از ائتلاف حاکم به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه است، تأکید کرد که طوفان الاقصی به دو افسانه اسرائیل پایان داد. اولی افسانه شکست‌ناپذیری ارتش این رژیم است و دومی اقتدار موساد که گفته می‌شد اگر پرند‌ه‌ای در آسمان پرواز می‌کند، موساد از آن خبر دار بود.

این سیاستمدار ترک بر ضرورت حرکت همه کشورهای عربی و اسلامی برای قطع کامل روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل در همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه تأکید کرد.

از سوی دیگر، یاپیچی اوغلو از استواری مردم نوار غزه پس از بیش از ۱۰۰ روز کشتار هولناک و نسل‌کشی تمجید کرد و گفت: غزه به همه دنیا درس مقاومت و صبر می‌دهد و حماسه خود را می‌نویسد.

وی افزود: صهیونیست‌های وحشی اگرچه تمام قوانین و مقررات را زیر پا گذاشتند، اما نتوانستند اراده محکم این مقاومت را بشکنند.

یاپیجی اوغلو در مورد شبکه موساد که مقامات ترکیه در ابتدای ژانویه اعلام کردند آن را در هم شکسته‌اند تأکید کرد که اطلاعات ترکیه پیام روشنی را به موساد اسرائیل ارسال کرده است که می‌گوید: ما به شما اجازه انجام هیچ عملیاتی در خاک ترکیه را نخواهیم داد.

وی افزود: درست است که بسیاری از برادران فلسطینی ما شهید شده‌اند و شاید افراد بیگناه بیشتری نیز به شهادت برسند، اما اشغالگران هرگز نمی‌توانند مقاومت و اراده فلسطینیان را در هم بشکنند و آنچه تاکنون انجام شده ثابت کرده است که هیچ شکی در آن نیست. این مقاومت ادامه می‌یابد، حتی اگر همه اقلام بشردوستانه از غذا، آب، دارو، سوخت و غیره- اجازه ورود به غزه را نداشته باشند. برادران ما در غزه به همه مردم جهان پیام دادند که حتی اگر تنها بمانند به این مقاومت ادامه خواهند داد و همه دنیا این پیام را دریافت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در واقع، جهان اسلام به طور کلی نتوانست آنچه را که انتظار می‌رفت برای توقف این کشتار انجام دهد. کشورهای اسلامی حداقل می‌توانستند گذرگاه بشردوستانه را باز کنند، آن هم در زمانی که مردم آنجا از گرسنگی و کمبود دارو رنج می‌برند.

یاپیجی اوغلو افزود: خواست ما قطع همه روابط با رژیم غاصب صهیونیستی است و از کشورهای اسلامی هم خواستیم اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، از شما انتظار داریم که بیانیه‌ای صادر کنید که حداقل تا زمانی که این وحشیگری ادامه داشته باشد روابط خود را متوقف خواهیم کرد، اما متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی این کار را نکرده‌اند و نمی‌توانند.

این سیاستمدار ترک ادامه داد: شاید اکنون جهان اسلام باید این درس را بیاموزد. با وجود اینکه ما ۲ میلیارد نفر جمعیت داریم، چرا نمی‌توانیم دست یاری به سوی ۲ میلیون برادرمان در آنجا دراز کنیم؟ نقاط ضعف ما چیست، چه دلایلی ما را ضعیف می‌کند؟

وی افزود: حداقل در آینده ما باید قوی‌تر باشیم و جلوی هر کسی که سعی در آزار و اذیت مسلمانان را دارد بگیریم. ما باید از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی، فکری و از نظر علمی قوی باشیم.

این سیاستمدار ترکیه درباره قطع کامل روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی گفت: در شرایط فعلی هیچ مدرکی دال بر آن وجود ندارد، اما این کشور کارهای مهمی در حمایت از اقدام آفریقای جنوبی در پیگرد قانونی رژیم صهیونیستی انجام داده است.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.