خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«ائتلاف زنان مسلمان» خواستار حمایت از حجاب در نیجریه شد

ائتلاف زنان مسلمان نیجریه بر تعهد پایدار خود به تعامل سازنده با مقامات و عموم مردم برای حمایت از حقوق اساسی زنان با حجاب تاکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ائتلاف زنان مسلمان نیجریه بر تعهد پایدار خود به تعامل سازنده با مقامات و عموم مردم برای حمایت از حقوق اساسی زنان با حجاب تاکید کرد.

«روکایت دیندی»، وکیل دادگستری و یکی از اعضای ائتلاف زنان مسلمان نیجریه گفت که حجاب بخشی جدایی ناپذیر از زنان مسلمان است و به آنها قدرت می‌بخشد.

وی افزود توانایی من برای مشارکت فعال در تمام عرصه های عمومی در حالی که حجاب دارم نه تنها یک انتخاب بلکه یک حق تضمین شده است که قوانین نیجریه هم باید آن را محترم بشمارند.

دیندی گفت که تمرکز ائتلاف زنان مسلمان نیجریه حول محور دفاع از به رسمیت شناختن و حمایت از حق پوشیدن حجاب بدون ترس از آسیب یا تعصب است.

وی افزود:این ائتلاف متعهد به انتشار این پیام به هر طریق ممکن است تا زمانی که به طور گسترده درک و پذیرفته شود.

این کارشناس حقوقی خواستار حمایت معلمان و نمایندگان اسلام شد تا همه با هم نشان دهند که ائتلاف در دفاع از این هدف تنها نیست.

«فردوس آماسه»، یکی دیگر از اعضای ائتلاف زنان مسلمان نیجریه از دولت‌ها در همه سطوح خواست تا خدماتی را ارائه دهند که برای همه از جمله برای زنان مسلمان محجبه ارائه دهند که حاتمی حقوق آنها باشد.

او از مجلس ملی خواست تا لایحه «منع و پیشگیری از تبعیض مذهبی که در مارس ۲۰۲۱ ارائه شد را تصویب کند.

آماسه خواستار آن شد تا قوانینی معرفی و تصویب شود که در خدمت منافع همه باشد؛ قوانینی که از حقوق و آزادی های همه محافظت می کند، صرف نظر از اینکه آنها چه پوششی دارند و چه لباسی به تن می‌کنند.

وی همچنین از وزارت آموزش و پرورش در سطوح فدرال و ایالتی خواست تا به قربانی شدن غیرضروری دانش آموزان که به یک مشکل مکرر در مدارس و موسسات تبدیل شده است توجه کرده و حقوق دانش آموزان مسلمان را تضمین کند.

ائتلاف زنان مسلمان نیجریه که متشکل از سازمان های مختلف اسلامی است متعهد به رسیدگی به چالش های پیش روی زنان به ویژه در جامعه اسلامی نیجریه است.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.