خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمیته یهودیان آمریکا: یهودی ستیزی یک مشکل بزرگ در آمریکاست

براساس گزارش تازه “کمیته یهودیان آمریکا” درصد بالایی از شهروندان آمریکایی اعم از یهودی و غیر یهودی بر این باورند یهودی ستیزی یک مشکل جدی در این کشور است.

به گزارس سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “NPR” در گزارش تازه کمیته یهودیان آمریکا با عنوان “وضعیت یهودی ستیزی در آمریکا” آمده است نود و چهار درصد از یهودیان و هفتاد و چهار درصد از بزرگسالان مصاحبه شونده در این گزارش اذعان داشتند یهودی ستیزی یک مشکل بسیار جدی در آمریکا به شمار می رود.

گزارش کمیته یهودیان آمریکا که در ماه های اکتبر و نوامبر سال گذشته میلادی تهیه شد نشان می دهد شهروندان یهودی آمریکا نسبت به جایگاه خود در جامعه این کشور مطمئن می باشند.

شصت و سه درصد(دو سوم) پاسخ دهندگان در گزارش تاکید کردند وضعیت یهودیان آمریکا در مقایسه با سال گذشته ناامن تر شده است.

براساس گزارش”جنگ اسرائیل و حماس” و پیامدهای منفی پس از آن دلیل اصلی افزایش تهدیدات علیه یهودیان در آمریکا عنوان شده است.

مدیر بخش مبارزه با یهودی ستیزی کمیته یهودیان آمریکا نیز گفت جنگ اسرائیل و حماس سبب شده یهودی ستیزی در آمریکا به صورت بی سابقه ای افزایش یابد.

باید گفت در تهیه گزارش فوق با بیش از هزار و پانصد بزرگ سال یهودی یا شهروندان آمریکایی با عقبه یهودیت و هزار و دویست شهروند بزرگ سال یهودی یا غیریهودی آمریکایی گفت و گو شد.

از سویی هم چهل و شش درصد پاسخ دهندگان تاکید کردند به دلیل ترس ناشی از یهودی ستیزی، رفتار های خود شامل “پوشش عمومی و استفاده از هر نشانه و عنوانی که هویت یهودی بودن آنها را فاش کند” را تغییر داده اند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.