خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سفیر روسیه در واتیکان: غرب مانع میانجی‌گری پاپ در موضوع اوکراین می‌شود

سفیر روسیه در واتیکان رهبر کاتولیک‌های جهان آماده میانجی‌گیری در رابطه با جنگ اوکراین است اما غرب مانع حل این مناقشه می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «ایوان سلطانوفسکی» سفیر روسیه در واتیکان گفت پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مسکو پیشنهادی از «پاپ فرانسیس» به منظور میانجی‌گری برای برقراری گفت‌وگو با طرف اوکراینی دریافت کرده که پس آن هم بارها مطرح شد.

او که با خبرگزاری تاس گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه گفت: مانع واقعی آن نیز انکار نیاز به مذاکره از سوی مقامات اوکراینی است که در قانون ممنوعیت مذاکره با روسیه عنوان شده است و مانع دیگر طرف غربی است که دیوانه‌وار کی‌یف را با سلاح‌های مدرن تامین می‌کنند و به این کشور برای ماجراجویی‌های نظامی فشار می‌آورند.

این دیپلمات روس با تاکید بر اینکه «واتیکان از ابتدای این بحرام موضع بی‌طرفانه و متعادل اتخاذ کرده است»، اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانیم پاپ فرانسیس اقدام نظامی را نمی‌پذیرد. ما از تلاش‌های او برای برقراری صلحی پایدار و عادلانه قدردانی می‌کنیم.

سلطانوفسکی همچنین گفت که تحت شرایط سیاست مخرب غرب، گفت‌وگوهای مسکو با واتیکان روی حل مسائل خاص بشردوستانه و در درجه اول همراه با کاردینال ماتئو زوپی، فرستاده ویژه پاپ متمرکز است.

او در پایان خاطر نشان کرد: از نظر واتیکان، موفقیت‌ها در حوزه بشردوستانه نه تنها به خودی خود، بلکه از نظر ایجاد فضای مساعدتر برای یافتن راه‌های صلح و بازگرداندن حداقل اعتماد بین کشورها مهم است.

منبع ایسنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.