خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیا صادق خان «شهردار لندن» تحت کنترل اسلام گرایان است؟

یک سیاستمدار محافظه کار به خاطر اظهارنظر در مورد شهرداری لندن تعلیق شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حزب محافظه کار بریتانیا یکی از قانونگذاران خود به نام «لی اندرسون» را که گفته بود: «صادق خان شهردار لندن تحت کنترل اسلام گرایان است» تعلیق کرد.

خان، اولین شهردار مسلمان لندن و یکی از اعضای حزب مخالف کارگر، به دلیل سیاست‌هایش در قبال پلیس در پایتخت بریتانیا، از جمله راهپیمایی‌های منظم طرفداران فلسطین، هدف مکرر انتقاد محافظه‌کاران است.

اندرسون روز جمعه در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی جی‌بی‌نیوز گفت: من در واقع فکر نمی‌کنم این اسلام‌گرایان کنترل کشور ما را در دست داشته باشند. اما آنچه من معتقدم این است که آنها کنترل خان و کنترل لندن را در دست دارند. او در واقع پایتخت ما را به دوستانش داده است.

صادق خان در واکنش به صحبت‌های اندرسون به خبرنگاران گفت: اظهارات او را نژادپرستانه و اسلام هراسانه می داند و این اظهارات روی آتش نفرت ضد مسلمانان هیزم خواهند ریخت.

در بحبوحه انتقادات فزاینده از اظهارات اندرسون حزب محافظه کار اعلام کرد که تصمیم گرفته است که او دیگر نمی تواند نماینده آنها در پارلمان باشد.

گفتنی است یک نظرسنجی که از ۱۶ تا ۱۸ فوریه توسط گروه ساوانتا انجام شد نشان داد که ۲۹ درصد از بریتانیایی ها معتقد بودند که محافظه کاران با اسلام هراسی مسئله دارند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.