خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وزیر اسرائیلی خواستار لغو ماه مبارک رمضان شد

وزیر راست افراطی اسرائیل خواستار لغو ماه مبارک رمضان در بحبوحه تشدید جنگ در غزه شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “نیو عرب” در فاصله چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان و همزمان با تشدید نسل کشی اسرائیل در غزه، وزیر راست افراطی این رژیم بر لغو ماه مبارک رمضان تاکید نمود.

آمیهای الیاهو، وزیر میراث اسرائیل، در مصاحبه با “رادیو ارتش” این کشور همچنین گفت تنش های بالقوه در غزه و کرانه باختری می بایست نادیده گرفته شود.

وی گفت: “ماه مبارک رمضان و نگرانی های ما در مورد این ماه باید ریشه کن گردد.”

الیاهو که به حزب افراطی اوتزما یهودیت (قدرت یهود) تعلق دارد به عنوان یک چهره فاشیست و ضد عرب شناخته می شود.

از سویی هم، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، که رهبری حزب اوتزما یهودیت را برعهده دارد نیز یک چهره کاملا افراطی ست و بر اخراج فلسطینی ها از غزه، ساخت شهرک های یهودی نشین در غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی تاکید دارد

الیاهو که از سال دو هزار و بیست و دو به عنوان وزیر میراث اسرائیل فعالیت می کند در ماه نوامبر سال گذشته میلادی نیز در اظهاراتی جنجالی دیگر گفته بود ارتش اسرائیل می تواند به گزینه استفاده از سلاح های اتمی در جنگ غزه فکر کند و غزه باید از بین برود.

اظهارات تازه وزیر افراطی اسرائیل با واکنش های مختلفی در داخل و خارج از فلسطین روبرو شده است.

شورای روابط آمریکا-اسلام اظهارات الیاهو را محکوم کرد و از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نیز خواست آن را محکوم نماید.

ادوارد احمد میچل، معاون دبیر اجرایی شورای روابط آمریکا-اسلام، گفت مقامات اسرائیلی یک بار دیگر به وضوح اظهارات خود در مورد نسل کشی در غزه را آشکار ساخته است اما دولت بایدن همچنان از محکوم نمودن این اظهارات خودداری می کند.

این در حالی ست که اسرائیل در  فاصله چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان محدودیت هایی را در ورود به مسجدالاقصی وضع کرده است.

مسجد الاقصی سومین مکان مقدس مسلمانان به شمار می رود و در ماه مبارک رمضان صدها هزار مسلمان روزه دار و نمازگزار برای عبادت در مسجدالاقصی حضور می یابند.

از سویی هم جو بایدن و مقامات دولت خودگردان فلسطین امیدوارند قبل از شروع ماه مبارک رمضان در غزه آتش بس برقرار شود گفت و گو بین حماس و اسرائیل بدین منظور ادامه دارد.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.