خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا بزرگترین تروریست است

به گزارش ادیان نیوز، “اسکار لافونتاین”، رئیس فراکسیون حزب چپ مجلس ایالتی “زارلاند” آلمان و وزیر دارایی اسبق این کشور در بخشی از گفتگو با رادیو آلمان انتقاد شدیدی به تصمیم برلین برای شرکت در عملیات نظامی در سوریه وارد کرده و گفت: جنگ ابزار سیاست نیست. جنگی که در سوریه هدایت می شود نه تنها تروریست ها را می کشد بلکه انسان هایی را قربانی می کند که با این جنگ هیچ ارتباطی ندارند. در بین این قربانیان زنان و کودکانی هستند که وقتی کشته می شوند خویشاوندان آن ها برای انتقام گرفتن خون آن ها تروریست می شوند. این جنگ غیر مسئولانه و حماقت صرف است.

وی در بخش دیگری ازاین گفتگو تصریح کرد که بزرگترین تروریست ایالات متحده آمریکا است، چرا که به صورت غیر قانونی خشونت را به کار برده تا به اهداف سیاسی خود دست یابد از جمله در جنگ عراق.

“لافونتاین” در بخش دیگری از این گفتگو خواستار توقف ارسال تسلیحات برای تروریست های داعش در سوریه شده و گفت: داعش هیچ کارخانه تسلیحات و سلاحی ندارد و سلاح هایی که با آن مبارزه می کند همه به صورت کامل از طرف آن هایی در اختیار این تروریست ها قرار گرفته که حالا علیه داعش به پا خاسته اند.

“لافونتاین” در ادامه خواستار از بین بردن داعش با ابزار مالی شده و گفت: این امر ممکن است و همه کارشناسان بین المللی که در این راستا کار می کنند با این طرح موافقند.

وی در ادامه انتقاد شدیدی به حمایت های مالی ترکیه، آمریکا و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از تروریسم داعش وارد کرده و گفت: اگر ما تامین مالی داعش را متوقف کنیم دیگر نمی تواند به مبارزان خود حقوق و دستمزد بدهد.

این سیاستمدار آلمانی همچنین انتقاد شدیدی به بودجه جنگی بالای ایالات متحده وارد کرده و در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که جنگ های دفاعی مجاز هستند و حق بین المللی ما است.  اما ما نمی خواهیم بگوییم که ایالات متحده همه دنیا را بمباران می کند تا از خود دفاع کند.
منبع : تسنیم

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.