خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسئولان نظام باید قدر انقلاب و مردم را بدانند

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر دیروز در دیدار خانواده طلاب و روحانیون حافظ قرآن کریم از سراسر کشور که در مدرسه امیرالمومنین(ع)، ضمن تشکر از حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان داشتند: مسئولان نظام باید قدر انقلاب و مردم را بدانند که با وجود انواع مشکلات اقتصادی و معیشتی لحظه ای از آرمان های امام راحل عقب نشینی نکرده و هر روز با صلابت تر از گذشته وارد میدان می شوند و واقعا این مردم سرمایه و نعمت عظیم در این نظام به شمار می روند.
ایشان تصریح کردند: ملت ایران اسلامی با این راهپیمایی بسیار عظیم و باشکوه به درستی حق این روز را ادا کرده و به ندای رهبری انقلاب لبیک گفتند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به جایگاه قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشتند: قرآن خود را تشبیه به نور می کند. نور لطیف ترین موجود است اگر نور نبود هیچ موجودی بر روی کره زمین وجود نداشت و نمی توانست زندگی کند.
ایشان با بیان این که قرآن در عالم معنا، نور و مایه حیات انسان هاست، گفتند: قرآن کتاب آسمانی و معجزه پیامبر اکرم و قابل درک برای همه بشریت است و هر کسی که از قرآن پیروی کند به راه صحیح هدایت می شود و از ظلمت و جهل و عقب ماندگی دور می گردد.
معظم له با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) بیان داشتند: اگر مسلمین واقعا قرآن را در زندگی خود به کار بگیرند جامعه از زشتی دور می شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: قرائت قرآن مقدمه ای برای عمل به آن است و در روایت از معصوم (ع) داریم که فرمود، آیات قرآن گنجینه های دانش است و زمانی که درب گنجینه ای باز می شود نگاه کنند و از اشیاء گرانبهای آن استفاده نمایند.
ایشان افزودند: قرآن امتحان خود را در زمان جاهلیت پس داده است به گونه ای که عرب ها و سرزمین آنها که ملتی عقب مانده بودند در سایه سار قرآن و اسلام به آبادانی رسیدند، بنابراین آنچه مهم است عمل و پیروی از قرآن است که جامعه بشری را به بزرگی و کمال می رساند.
این مرجع تقلید افزودند: متأسفانه رژیم آل سعود که بزرگترین مراکز نشر قرآن را دارد همه آیات قرآن را زیر پا می گذارد و حتی این قوم به کشورهای مسلمان و مظلوم مانند یمن و سوریه لشکرکشی می کند. دست به جنایت و مسلمان کشی می زنند و حتی این رژیم ارزشی برای ماه حرام قائل نیست. با اینکه اسلام و قرآن جنگ در این ماهها را حرام کرده، اما آنها جنگ را خاموش نمی کنند.
ایشان یادآور شدند: این رژیم آیات صریح قرآن را هم زیر پا می گذارد، امیدواریم این قوم ریشه کن شوند و مسلمانان از شر آن نجات یابند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند، جامعه از حافظین انتظاراتی دارند و آن اینکه نمونه اخلاق و تقوای قرآنی شوند و از هر گونه بداخلاقی دور باشند، زیرا بداخلاقی هم لطمه به قرآن و هم به خودتان می زند.
معظم له بیان کردند: تلاش کنید قرآن را نشر دهید، زیرا نشر قرآن عبادت است. قرآن را احترام کنید، هر چند متأسفانه بعضی ها به قرآن بی احترامی می کنند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.