خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار فرستاده پاپ با بشار اسد+ تصاویر

ادیان نیوز- واتیکان از دیدار فرستاده رهبر مسیحیان کاتولیک جهان با رئیس جمهوری سوریه برای ابراز نگرانی درباره وضعیت غیر نظامیان در شمال غرب این کشور خبر داد.

شفقنا- واتیکان از دیدار فرستاده رهبر مسیحیان کاتولیک جهان با رئیس جمهوری سوریه برای ابراز نگرانی درباره وضعیت غیر نظامیان در شمال غرب این کشور خبر داد.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، سخنگوی واتیکان بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرستاده پاپ «فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان با«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه دیدار کرده و نگرانی پاپ در قبال وضعیت انسانی در استان مرزی ادلب در شمال غرب این کشور را به اطلاع وی رسانده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، کاردینال «پیتر کوودو آپیاه ترکسان» در دیدار با رئیس جمهوری سوریه، پیامی را تحویل وی داده که پاپ فرانسیس در آن نسبت به اوضاع کنونی این کشور به ویژه وضعیت ساکنان غیر نظامی در استان ادلب که همچنان در کنترل گروه های مسلح و تروریست مخالف نظام حاکم در دمشق می باشد، ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (SANA) نیز در این باره گزارش داد که اسد امروز در دیدار با کاردینال ترکسان به عنوان رئیس شورای پاپی ارتقای توسعه یکپارچه انسانی در شهر دمشق، پایتخت این کشور، پیام کتبی رهبر مسیحیان کاتولیک جهان را دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، پاپ فرانسیس در این پیام بار دیگر بر موضع خود در پشتیبانی از برقراری دوباره ثبات در سوریه و پایان دادن به درد و رنج مردم این کشور در نتیجه جنگ و پیامدهای آن تاکید کرده و در دیدار اسد و کاردنال ترکسان با حضور مونسنیور «نیکولا ریکاردی»، منشی شورای پاپی و کاردینال «ماریو زناری»، سفیر واتیکان در دمشق نیز درباره تحولات اوضاع در سوریه گفت و گو شد.

رئیس جمهوری سوریه در این دیدار به این مسئله پرداخت که عناصر تروریستی از مناطقی که همچنان در آن جا حضور دارند به ویژه در استان ادلب، دست به حمله و جنایت علیه غیر نظامیان می زنند و از برخی کشورهای منطقه و غرب نیز همچنان کمک دریافت می کنند تا به جنایت های خود ادامه دهند.

در این دیدار همچنین به تلاش های سیاسی و چگونگی پشتیبانی از آن پرداخته شد جایی که اسد خاطر نشان ساخت مهم ترین کاری که می توان برای کمک به مردم سوریه انجام داد همان اعمال فشار بر کشورهایی است که از گروه های تروریستی حمایت می کنند، در تلاش هستند زمان جنگ بیشتر به طول بینجامد و مردم این کشور را برای تغییر رویکرد خود تحریم می کنند تا این کشورها به جای کارهای کنونی خود به تقویت صلح و ثبات روی بیاورند.

خبر اصلی را در رویترز و سانا ببینید

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.