خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تدابیر امنیتی ۵ لایه در آستانه عید قربان در مسجد جامع بنگلادش

ادیان نیوز/  پلیس داکا اعلام کرده که در عید سعید قربان، قرار است اقدامات امنیتی در محل برگزاری نماز در محوطه میدان اصلی و اطراف مسجد جامع ۵ برابر تشدید شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی استار، پلیس متروپولیتن داکا، پایتخت بنگلادش اعلام کرد که در آستانه  عید سعید قربان، اقدامات امنیتی ۵ لایه برای برگزاری نماز عید قربان در محوطه میدان ملی عید و همچنین  اطراف مسجد بیت المکرم در نظر گرفته خواهد شد.

اسدالزمان کمیسر پلیس متروپولیتن داکا روز گذشته در این رابطه به خبرنگاران گفت: تدابیر امنیتی قرار است شامل نیروهای انتظامی یکنواخت و نیروهای نامحسوس، تیم عملیات ویژه، واحد خنثی سازی بمب، برج های دیدبانی، فلزیاب و همچنین دوربین های مداربسته نظارتی باشند.

 وی گفت: افرادی که برای اقامه نماز عید قربان به میدان ملی می آیند فقط می توانند سجاده و چتر همراه داشته باشند.

 به گفته او، هر یک از نمازگزاران پیش از ورود به محل اقامه نماز از سه معبر امنیتی و نظارتی عبور می کنند و اقدامات مشابهی نیز در مسجد جامع در نظر گرفته شده است.

اسدالزمان گفت: نمازگزاران پس از عبور از فلزیاب ها و مسیرهای نظارتی می توانند در مراسم نماز عید شرکت کنند. و هیچ کس اجازه ندارد با اتومبیل به محل وارد شود.

وی گفت ، در صورت لزوم ، مأموران انتظامی سجاده های نماز و چتر را بررسی می کنند ، و از ساکنان شهر خواست تا با پلیس همکاری کنند.

این مقام امنیتی بنگلادش گفت: کل منطقه تحت نظارت دوربین های مدار بسته قرار خواهد گرفت و دوربین ها همزمان در اتاق کنترل مورد نظارت قرار خواهند گرفت.

به گفته همچنین تیم خنثی سازی بمب، آتش نشان ها، تیم پزشکی ، ستاد فرماندهی نیز به حالت آماده باش در محل حضور خواهند داشت.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.